kenteken voor legeraanhangers
Geplaatst: wo 02 jul 2003, 23:00
Van het RDW heb ik een reactie gekregen op mijn vraag hoe je om moet gaan met het op kenteken zetten van legeraanhangers.
Bij de vraagstelling had ik aangegeven dat er geen typeplaatjes op de aanhangers zitten en dat in mijn geval de Nato koppelingen zijn vervangen door kogelkoppelingen.
Het RDW gaf aan dat indien het totaalgewicht van de aanhanger [eigen gewicht + aanwezige belading] <750 kg weegt er geen apart kenteken aangevraagd hoeft te worden. Omdat er geen maximale belading middels een typeplaatje op de aanhanger staat aangegeven wordt er onder de 750 kg gewoon uitgegaan van het totale gewicht zoals de aanhanger + belading weegt.
Aangezien ik een sankey trailer en een 1-tons ploynorm heb ben ik hiermee redelijk blij en hoef ik geen onkosten voor een RDW keuring te maken.
Iedereen met een legeraanhanger raad ik aan z'n vraag per E-mail aan het RDW te stellen. Je krijgt vrij snel een antwoord. [er zijn dus wel service gerichte afdelingen binnen het RDW !!]
Groet,
Andreas
LW 2.25d '79
Bij de vraagstelling had ik aangegeven dat er geen typeplaatjes op de aanhangers zitten en dat in mijn geval de Nato koppelingen zijn vervangen door kogelkoppelingen.
Het RDW gaf aan dat indien het totaalgewicht van de aanhanger [eigen gewicht + aanwezige belading] <750 kg weegt er geen apart kenteken aangevraagd hoeft te worden. Omdat er geen maximale belading middels een typeplaatje op de aanhanger staat aangegeven wordt er onder de 750 kg gewoon uitgegaan van het totale gewicht zoals de aanhanger + belading weegt.
Aangezien ik een sankey trailer en een 1-tons ploynorm heb ben ik hiermee redelijk blij en hoef ik geen onkosten voor een RDW keuring te maken.
Iedereen met een legeraanhanger raad ik aan z'n vraag per E-mail aan het RDW te stellen. Je krijgt vrij snel een antwoord. [er zijn dus wel service gerichte afdelingen binnen het RDW !!]
Groet,
Andreas
LW 2.25d '79