kenteken voor legeraanhangers

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Andreas

kenteken voor legeraanhangers

Bericht door Andreas »

Van het RDW heb ik een reactie gekregen op mijn vraag hoe je om moet gaan met het op kenteken zetten van legeraanhangers.
Bij de vraagstelling had ik aangegeven dat er geen typeplaatjes op de aanhangers zitten en dat in mijn geval de Nato koppelingen zijn vervangen door kogelkoppelingen.

Het RDW gaf aan dat indien het totaalgewicht van de aanhanger [eigen gewicht + aanwezige belading] <750 kg weegt er geen apart kenteken aangevraagd hoeft te worden. Omdat er geen maximale belading middels een typeplaatje op de aanhanger staat aangegeven wordt er onder de 750 kg gewoon uitgegaan van het totale gewicht zoals de aanhanger + belading weegt.

Aangezien ik een sankey trailer en een 1-tons ploynorm heb ben ik hiermee redelijk blij en hoef ik geen onkosten voor een RDW keuring te maken.

Iedereen met een legeraanhanger raad ik aan z'n vraag per E-mail aan het RDW te stellen. Je krijgt vrij snel een antwoord. [er zijn dus wel service gerichte afdelingen binnen het RDW !!]

Groet,

Andreas
LW 2.25d '79
Disco

Re: kenteken voor legeraanhangers

Bericht door Disco »

Ik ben met m'n Saris bezig, op de LRCH meeting was een Saris voledig omgebouwd men was in een vergevorderd stadium met de kenteken aanvraag,hij schijnt op het postkantoor zo in de computer te staan.
Wij gaan dus voor de 900 kilo(eigengewicht en laadvermogen) bij staan er 3 type plaatjes op één van Saris een van een Duitse firma onderstel, en nog een duitser met één voor de as.
Een nato trekhaak mag tot 750 kilo gewoon gebruikt worden(van de RDW zwart op wit RDW(#48491) ) boven de 750 kilo mag een NATO trekhaak/kogel/vanmuil/touwje/veter als het maar gekeurd is met type plaatje.
Vreemde is dat de RDW niets over de bevestiging heeft

Groeten Theo Kaufmann/Disco
AadG

Bericht door AadG »

zou ik voor het touwtje gaan
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Wel bij de padvinders gezeten? Anders leg je knopen die je niet meer loskrijgt

GRoetjes Bowy die nu de pc gaat uitzetten, ter bescherming van zichzelf omdat hij in een flauwe bui is :+
Disco

Bericht door Disco »

Aad Kweet niet offie alles gevolgd heb,maruh als de Saris makkelukuhr is maggie die ook meenemen voor dat grasmaaiertje

Garoeten Theo Kaufmann/Disco
Serious IIa

Saris is wel wat compacter, en de autotrailer is misschien wat overkil en wat breed voor de maaier......? Ik zie wel wat het geworden is!

Groetjes Bowy
AadG

Bericht door AadG »

is natuurlijk wel zo handig, maar daar zit toch een natohaak aan ??
Serious IIa

Ik heb nog wel een Natokoppeling liggen..... RB vast ook wel trouwens , is altijd handig om te hebben!

Groetjes Bowy
Disco

Bericht door Disco »

schroeven we de mijne d'r effe op
ik ga zondag de brandweer snel koppeling halen!
ik hoor wel wanneer je de Saris er achter wil

Groeten Theo Kaufmann/Disco
watson

Bericht door watson »

Beste Laro rijders. Kijk eens bij de FEAC deze zijn bezig om voor de diverse clubs van legervoertuigen te bemiddelen i.v.m. de kent. voor o.a. Saris, Daf, Sankey en andere aanverwante aanhangers van het leger. Voor zover ik weet is er binnen een maand een uitslag over deze aanhangerkwestie te verwachten van de FEAC en RDW.
Heb geduld !!!!!!!
Jacco SIII LW Pepé

Bericht door Jacco SIII LW Pepé »

website?

JAcco
Danny van Leeuwen

Bericht door Danny van Leeuwen »

www.fehac.nl
(Vergeet de H niet !! )
Plaats reactie