4x4 routes in Baskenland in Spanje

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Denise

4x4 routes in Baskenland in Spanje

Bericht door Denise »

Hallo Allemaal,

Weten jullie of er in Noord-West Spanje, het zogenoemde Baskenland, leuke 4x4 routes zijn?

Groeten,
Denise
Herman

Re: 4x4 routes in Baskenland in Spanje

Bericht door Herman »

Hallo Denise,

Ik kom zelf net terug uit Noord Spanje. Je kunt daar met name rond de "Picos de Europa" leuke routes Rijden. Het gaat vaak om routes over gravel/stenen die voor gewone auto's niet geschikt zijn. Dit gebied ligt wel iets verder dan het Baskenland, maar is landschappelijk mooier (vind ik tenminste). Als je belangstelling hebt, dan heb ik nog wel een Roadbook voor je. Betreft een route van circa 80 km in de buurt van Potes. Ik heb hem overigens zelf niet gereden. Let wel: in augustus heeft heel Spanje vakantie. De noordelijke kuststreken (incl. de "Picos&quot zijn dan vakantiebestemming nummer 1. Campings staan vol, hotels zijn volgeboekt en die rustige route blijkt opeens vol te staan met spanjaarden die allemaal hun eigen 4x4 willen testen.
Je hebt in Spanje overigens nog enorm veel Land Rovers rijden. Veel serie III. Vaak gaat het om Santana's, een in licentie gebouwde Spaanse versie. Erg leuk om te zien. Overigens is het weer in het noorden van Spanje net als hier: De ene dag zon en de volgende dag regen/bewolking.

m.v.g.
Herman
Roel

Re: 4x4 routes in Baskenland in Spanje

Bericht door Roel »

Wij waren vorig jaar in de 'Picos': inderdaad veel oude tracks (vroeger in gebruik
voor mijnbouw). Veel Santana's (op een dag zie je er minstens 10!).
Het was echter in juli niet druk! De omgeving is minstens zo mooi als
de Pyreneen, alleen minder toeristisch (zeker vergeleken met de Spaanse kant
van de Pyreneen - dat nationale park dat daar ligt is extreem druk!).
Als je de twee gedetailleerde kaarten van dat gebied koopt, heb je gelijk genoeg routes om 2 weken bezig te zijn.
Inderdaad is het weer wat wisselvallig (de mensen in het restaurant gingen
allemaal applaudiseren toen er zon aangekondigd werd in Noord-Spanje!), maar
het is veel beter dan de hitte van zuid- en midden-Spanje. Ook is
de lokale bevolking extreem vriendelijk (ze proberen zelfs Engels te praten!).
Een echte aanrader dus!
Ik had toen helaas nog geen LR, dus wie weet ga ik een keer terug om
de routes te rijden die we toen gelopen hebben....

Roel
Plaats reactie