diesellekkage
diesellekkage
Ik heb een laro van 78.
Tijdens het rijden spoot opeens dieselolie uit de zijkant van de pomp.
kan ik die er zonder problemen afhalen.
Er zitten een paar verzegelde draadjes waar zijn die voor en kunnen die zonder problemen losgemaakt worden.
Re: diesellekkage
Frank,
Voordat ik antwoord geef eerst het verzoek om een toevoeging bij je naam te gebruiken, er zijn meerdere Frank`s op het Prikbord en zo wordt het erg verwarrend, bij voorbaat dank hiervoor.
Als de dieselpomp aan de zijkant lekt is dit waarschijnlijk de plaats waar het ontluchtingsboutje ooit gezeten heeft.
De pomp van de motor halen kan door de dieselleidingen los te maken en de drie moeren onderaan de voet van de pomp.
De verzegelde bouten NOOIT losdraaien (ze zijn niet voor niets verzegeld), deze bouten zijn voor de diverse afstellingen van de pomp en worden door de fabriek of het revisiebedrijf na afstelling voorzien van deze zegels (loodjes)
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Voordat ik antwoord geef eerst het verzoek om een toevoeging bij je naam te gebruiken, er zijn meerdere Frank`s op het Prikbord en zo wordt het erg verwarrend, bij voorbaat dank hiervoor.
Als de dieselpomp aan de zijkant lekt is dit waarschijnlijk de plaats waar het ontluchtingsboutje ooit gezeten heeft.
De pomp van de motor halen kan door de dieselleidingen los te maken en de drie moeren onderaan de voet van de pomp.
De verzegelde bouten NOOIT losdraaien (ze zijn niet voor niets verzegeld), deze bouten zijn voor de diverse afstellingen van de pomp en worden door de fabriek of het revisiebedrijf na afstelling voorzien van deze zegels (loodjes)
het was een plaatje die aan de zijkant zit en daar zaten ook zegels doorheen ik heb ze wel los gemaakt en moet er nu alleen een nieuwe pakking in doen.. anders kan ik er ja niets mee... ik moet nu alleen een nieuwe pakking er in doen.. dan is ie denk ik weer klaar.. of is dit te snel gedacht?
Frank,
als ik jou beeldspraak volg kom ik aan de zijde van de Bulkhead uit.
Het "plaatje" dat daar zit dekt de spoelklep van de pomp af, meestal zit hier een elektrische klep op die opengaat op het moment dat je het contact aanzet en de elektrische dieselopvoerpomp gaat werken.
Een LR heeft geen elektrische opvoerpomp en dus ook geen elektrische klep onder het plaatje.
Als het goed is zou een nieuwe pakking het probleem op kunnen lossen.
Blijft echter de vraag waarom die pakking eruit ligt.
als ik jou beeldspraak volg kom ik aan de zijde van de Bulkhead uit.
Het "plaatje" dat daar zit dekt de spoelklep van de pomp af, meestal zit hier een elektrische klep op die opengaat op het moment dat je het contact aanzet en de elektrische dieselopvoerpomp gaat werken.
Een LR heeft geen elektrische opvoerpomp en dus ook geen elektrische klep onder het plaatje.
Als het goed is zou een nieuwe pakking het probleem op kunnen lossen.
Blijft echter de vraag waarom die pakking eruit ligt.