onderhoud Defender90

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Misha

onderhoud Defender90

Bericht door Misha »

Hey doehetzelvers,

Ik ben al enige tijd opzoek naar een leuke Defender. Nu ben ik laatst een leuke tegen gekomen (een defender 90 TD uit 88) en vraag me af of het onderhoud van zo'n auto zelf te doen is of dat deze motoren al weer zo moeilijk in elkaar zitten dat je er een opleiding voor moet hebben gedaan?

Kan iemand me iemand me misschien ook vertellen hoe deze auto's motorisch zijn? Ik heb nogal wat slechte ervaringen met TD auto's.

Misha
AadG

Re: onderhoud Defender90

Bericht door AadG »

Ben je denk ik niet de enigste
Michel

Bericht door Michel »

He Misha,
Zelf ben ik al enige tijd de trotse eigenaar van een LR90 TD uit '88. Geweldige kar. Ik heb er ondertussen wel veel aan gedaan, maar wel telkens een beetje. Eerst veel qua motor en rubbers/ophanging etc, en binnenkort de buitenkant, want het oog wil ook wat. Ik heb er heel veel schik mee. Je moet inderdaad van sleutelen houden, maar het is absoluut niet zo dat je meer onder de auto ligt dan er in. Je moet uiteraard wel een beetje geluk hebben. En een beetje preventief sleutelen. Het is geen hoogstaande techniek die je tegenkomt en met hulp van de andere prikbord gangers kom je een heel eind. Het is ook beetje de vraag wat je ermee wilt gaan doen. Ik zelf zit niet zo veel in het terrein en zeker niet zo dat de modder de wagen komt binnen gelopen. Dat scheelt natuurlijk heel veel aan onkosten. Voor mij is het gewoon mijn vervoermiddel. Ik rijd iedere dag 80 kilometer en hij heeft me nog nooit laten staan. Perfecte kar. Een diesel gaat wel kapot als ie stilstaat.

Let er wel goed op dat je de turbo iets hoort fluiten, maar niet te hard. Ziet ie er verder goed uit? Geen rare dingen? Geen 'kloenk' geluiden als je optrekt? Geen ovematige lakkages?

Ik wens je veel succes.

Groeten van Michel
LR90
Misha

Bericht door Misha »

Bedankt voor de tips! (-:
Plaats reactie