ola! amigos.
ik heb een probleem! er komt olie van uit dat potje dat links boven bij de olie vul dop zit, waarvan een slang loopt boven langs (die met dat nylon erom) naar je lucht filter en zo doende komt er olie in mijn lucht filter.
wat is dit voor een potje en wat is de funktie en hoe komt het dat daar olie uitkomt.
ik dacht eerst maar even vragen voordat ik de boel eraf sloop en meer kapot maak dan repareer.
tchau!
hanzel
200 tdi olie probleem
Re: 200 tdi olie probleem
Dat is je carterontluchting.
Een beetje vettig mag het zijn maar als er echt olie uitkomt is het niet helemaal o.k.
Kan duiden op teveel olie, maar het kan ook betekenen dat er ernsitgere dingen mogelijk aan de hand zijn.
Ik denk dat de echt deskundigen je zo wel een en ander zullen gaan uitleggen.
succes
Steven
Een beetje vettig mag het zijn maar als er echt olie uitkomt is het niet helemaal o.k.
Kan duiden op teveel olie, maar het kan ook betekenen dat er ernsitgere dingen mogelijk aan de hand zijn.
Ik denk dat de echt deskundigen je zo wel een en ander zullen gaan uitleggen.
succes
Steven
ola!
er zit niet te veel olie in de motor.
maar nu weet ik nog niet wat dit potje doet of waar hij voor dient of hoe hij heet.
als de motor loopt komt er ook geen druk uit de vul dop dat heb ik al geprobeerd!!
thanks.
hanzel
er zit niet te veel olie in de motor.
maar nu weet ik nog niet wat dit potje doet of waar hij voor dient of hoe hij heet.
als de motor loopt komt er ook geen druk uit de vul dop dat heb ik al geprobeerd!!
thanks.
hanzel
Dat is je carteronluchting zoals ik al zei. dit loopt weer naar je luchtfilter om vervolgens mee te gaan in de verbranding. Is altijd een beetje vettig van de olie resten/dampen. Gewoon afentoe schoonmaken. Als het zo erg wordt dat de motor zelfs op hol slaat dan heb je een groter probleem.
Als ik het zo hoor valt het bij jou nog best mee.
Steven
Als ik het zo hoor valt het bij jou nog best mee.
Steven
Als je wilt controleren of er teveel olie uitgeslingerd wordt, dan even ter hoogte van het luchtfilter de slang afkoppelen en in een transparante petfles hangen en even een weekje testen. komt er niets in de fles, niets aan de hand, gaat de fles onder de oliespetters zitten of erger, zich zeer langzaam vullen met olie, dan is een revisie nodig. Zorg dat de aansluiting bij het luchtfilter afgedicht wordt en wel zodanig dat er niets in de luchtleiding kan vallen. Een turbo is zo beschadigd.
groet, Paul
groet, Paul