Ik heb een RR 3.5 L. EFI uit 1988, deze is voorzien van een 4 traps automatische versnelingsbak.
Nu wil ik de 9 liter olie die de bak in totaal heeft,verversen.
Is er een bepaalde werkwijze,volgorde of methode van handelen die je moet aanhouden?
Wellicht wil iemand mij dit uitleggen.(er zijn al verschillende kenners geweest die niet meer wisten dan dat het niet helemaal hetzelfde is als het verversen van een LT95 bak.).
olie verversen automaatversnelingsbak?
Re: olie verversen automaatversnelingsbak?
Denk er ook aan om het filter in de bak te vervangen.
Het verversen: warm aftappen, en nieuwe afdichtring monteren.
Suc6.
Martin
Het verversen: warm aftappen, en nieuwe afdichtring monteren.
Suc6.
Martin
zo simpel als martin het hier stelt is het niet.
je moet namelijk het carter onder de bak vandaan halen om het filter te vervangen.
en voordat je daarbij kan moet ook nog die&*(^^&*%&*^^(& dwarsbalk van het chasis er tussenuit.
allemaal prima zelf te doen,maar niet "eventjes".
let bij het olie bijvullen dat je er niet te veel bij gooit,want je krijgt nl.nooit alle oude olie eruit.
er blijft een behoorlijke hoeveelheid achter in de koppelomvormer,dus af en toe even peilen,beginnen met een liter of 6
je kan de omvormer ook aftappen,maar dat heb ik nooit gedaan.
hij schakeld wel gelijkeen stuk beter met een vers filter en olie.
succes.
vervang wel het filter,anders is verversen zinloos.
je moet namelijk het carter onder de bak vandaan halen om het filter te vervangen.
en voordat je daarbij kan moet ook nog die&*(^^&*%&*^^(& dwarsbalk van het chasis er tussenuit.
allemaal prima zelf te doen,maar niet "eventjes".
let bij het olie bijvullen dat je er niet te veel bij gooit,want je krijgt nl.nooit alle oude olie eruit.
er blijft een behoorlijke hoeveelheid achter in de koppelomvormer,dus af en toe even peilen,beginnen met een liter of 6
je kan de omvormer ook aftappen,maar dat heb ik nooit gedaan.
hij schakeld wel gelijkeen stuk beter met een vers filter en olie.
succes.
vervang wel het filter,anders is verversen zinloos.
ps,die vermaledijde dwarsbalk wil nog wel eens klemzitten,zeker bij een terreingebruikte rr,krik tussen de chassisbalken doet wonderen.
Bedankt voor info.
Van filter had ik geen notie, laat staan dwarsbalk/carterpan.
we gaan er aan beginnen !
bedankt.
Van filter had ik geen notie, laat staan dwarsbalk/carterpan.
we gaan er aan beginnen !
bedankt.