Bedradingsschema SIII

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Arie

Bedradingsschema SIII

Bericht door Arie »

Ola allemaal,

Heeft er iemand in zijn archief een soort JIP en Janneke-tekening betreffende
het bedradingsschema tussen de accu / startrelais / stuurslot /startmotor ??.
Kom er even niet uit.
Wat een troep heeft Sollihul er achter je dashbord van gemaakt, geen wonder dat er af en toe rook uit komt.
Heb al diverse draden nieuw getrokken, nieuw contactslot geplaatst, maar nu doet m'n startmotor weer nix.

Betreft hier een SIII 88 benzine van 1975 civiele uitvoering /hardtop.

Bij voorbaat dank,

Arie Hardam
SIII 88 enz.
wilberth

Re: Bedradingsschema SIII

Bericht door wilberth »

Jip & Janneke, da moet dus simpeler als achter in Haynes staat?

Kan je in ieder geval aanraden om een dikke zekering te plaatsen in de kabel die vanaf de startmotor komt en die het hele spul voedt. LR heeft nl het vernuft gehad om enkele dingen niet af te zekeren, dit heeft er bij mij voor gezorgd dat er op een gegeven moment plotsklaps heel veel rook uit kwam ipv een beetje en ik naar de accu moest om het roken te stoppen.

Geloof me, als je dan ook nog in een benzine station staat dan wil je wel vlug worden.

Groet, Wilberth
Arie

Re: Bedradingsschema SIII

Bericht door Arie »

Hoi Wilberth,

Ja, ik stond ook met mijn oren te klapperen toen ik het afgebrande kabeltje volgde tot zijn/haar oorsprong.
Groot wonder dat dit nog niet eerder gebeurd was. Is bij iedereen volgens mij gewoon kwestie van tijd.
Mijn constante + is zeer waarschijnlijk DOORGESCHUURD op de stalen kabel van mijn choke.(die ik overigens nog nooit hebt gebruikt-ik rij op gas).
Ik stond "gelukkig" op de parkplatz bij de naburige Praxis.Dus spullen in overvloed bij de hand.Ze verkochten alleen geen spannigszoekert, dus uiteindelijk maar de WW gebeld.
Die heeft een nieuwe + ergens vandaan gehaald en er gelijk een 50 amp zekering tussen gemonteerd.

Tot horens,

Arie
SIII 88 enz.
Plaats reactie