turbocharger 200Tdi lekt olie
turbocharger 200Tdi lekt olie
De 2.5 diesel motor in mijn Landrover 110 is vorige week overleden - ik kan een 200Tdi krijgen om 'm te vervangen maar de turbocharger daarvan lekt olie. Heeft iemand een goeie turbocharger voor een 200Tdi te koop? Goeie tips waar in Nederland ik 'm niet te duur kan krijgen? Dank! Jolien
Re: turbocharger 200Tdi lekt olie
Ik kan je niet aan de turbo helpen,
maar misschien wel van je oude 2.5 blok afhelpen.
Is het oude bok te koop ?
En zo ja, wat is er kapot aan ?
Groet
P.S houd er wel rekeining mee dat een turbo een kostbaar onderdeel is, informeer eens bij een revisie bedrijf.
maar misschien wel van je oude 2.5 blok afhelpen.
Is het oude bok te koop ?
En zo ja, wat is er kapot aan ?
Groet
P.S houd er wel rekeining mee dat een turbo een kostbaar onderdeel is, informeer eens bij een revisie bedrijf.
Hoi Eric,
hou jij dan een 5x gelagerd 2,25D over???
ik heb dan wel intresse...
grtz,
Yuri
SIII 109D
p.s. werkt je takel goed?
hou jij dan een 5x gelagerd 2,25D over???
ik heb dan wel intresse...
grtz,
Yuri
SIII 109D
p.s. werkt je takel goed?
Dag Yuri !
Neen, ik heb al een 2.5 N/A in mijn auto.
Maar (of en) ik ben bezig vrienden van me te helpen met een auto (110, 2.5 N/A) die naar Africa gaat. Vandaar dat ik mijn ogen open houd voor reserve onderdelen.
Maar ben jij op zoek naar een 2.25, 5 keer gelagerd ?
De takel heb ik nog niet eens hoeven gebruiken, ik wilde voor de "ruige Polen reis" (zie smoelenboek) mijn koppelingsplaten nog vervangen maar had daar natuurlijk geen tijd meer voor. En nu draaien ze nog vrolijk rond, alleen mijn druklager ruist een beetje.
Groet
Neen, ik heb al een 2.5 N/A in mijn auto.
Maar (of en) ik ben bezig vrienden van me te helpen met een auto (110, 2.5 N/A) die naar Africa gaat. Vandaar dat ik mijn ogen open houd voor reserve onderdelen.
Maar ben jij op zoek naar een 2.25, 5 keer gelagerd ?
De takel heb ik nog niet eens hoeven gebruiken, ik wilde voor de "ruige Polen reis" (zie smoelenboek) mijn koppelingsplaten nog vervangen maar had daar natuurlijk geen tijd meer voor. En nu draaien ze nog vrolijk rond, alleen mijn druklager ruist een beetje.
Groet
Hallo jongens, bedankt voor de feedback. Ik belde vanmorgen met Budgetparts in Gouda en die verwezen me door naar Jason's Turboworld in Hoevelaken - gaat zo toch nog 300 tot 700 euro kosten... dus als iemand nog een goedkopere oplossing weet voor een turbocharger voor een 200Tdi, houd ik me aanbevolen. Sorry, Eric, mijn kapotte 2.5 N/A staat in St Lucia in het Caribisch gebied, net als mijn twee 110 landrovers en ikzelf ( [www.slucia.com] en [www.slucia.com] ) Ik hou die kapotte motor zelf voor reserve-onderdelen, want ik heb er dus nog zo eentje, die we inmiddels hebben overgeplaatst in de landrover die de geest had gegeven. De vorige eigenaar ('Captain Welder') had het tandwiel dat aan de crankshaft vastzit (waar de distributieriem overheen loopt), vastgelast... er zat namelijk speling in, en in plaats van de crankshaft eruit te halen en een nieuw half maantje (slotje) te laten draaien enz. hadden ze 'm maar vastgelast. Op een donkere avond vloog die las natuurlijk los, en nu zit ik met 6 verbogen pushrods in m'n motor. Maar het ding liep toch al nooit erg best: hij blies enorm olie en roet, dus de kleppen enz. zullen ook wel slecht zijn.
www.slucia.com/reef,
Begin ik me af te vragen wat ik in dit regenachtige Nederland doe.
Succes met het repareren.
Begin ik me af te vragen wat ik in dit regenachtige Nederland doe.
Succes met het repareren.
Waarom bel je Jansen Used Laro Parts niet even.
Betaalbaar en weten waar ze het over hebben
www.jansenusedlaropars.com
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Betaalbaar en weten waar ze het over hebben
www.jansenusedlaropars.com
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Bedankt! Jansen zoekt het intussen voor me uit, zeggen ze. Ben trouwens blij dat ik dankzij die kapotte turbocharger dit prikbord heb ontdekt! Kom ongetwijfeld nog vaker bij jullie aankloppen voor wijze landrover-raad.
Jolien
110x2 (eentje onder narcose en de ander nog wachtend op een harttransplantatie...)
Jolien
110x2 (eentje onder narcose en de ander nog wachtend op een harttransplantatie...)
Bedankt! Jansen zoekt het intussen voor me uit, zeggen ze. Ben trouwens blij dat ik dankzij die kapotte turbocharger dit prikbord heb ontdekt! Kom ongetwijfeld nog vaker bij jullie aankloppen voor wijze landrover-raad.
Jolien
Jolien