Olie lampje doet soms oplichten.
Olie lampje doet soms oplichten.
Ben laatst met mijn zoon geweest rijden in een bosrijk gebied,niet iets ruigs. Heb een enkele keer het olie lampje heel flauw zien oplichten. Als dit gebeurde hoorde je de motor niet met minder oliedruk lopen.Ben ik nu toch aan een revisie toe ,de motor loop toch zo mooi of zit hier misschien een bekend bedradingsprobleempje achter.
Re: Olie lampje doet soms oplichten.
Ger,
Als de oliehoeveelheid niet maximaal is en je met een LR heuvelachtig terrein berijd kan het gebeuren dat jou olielampje een keertje oplicht, normaal gesproken bij de afgang van een heuvel, dit ivm de plaats van de censor en de onderdruk door het afremmen op de motor.
Kijk na het olie verversen eens of de markering op jou pijlstok wel op de juiste plaats staan.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Als de oliehoeveelheid niet maximaal is en je met een LR heuvelachtig terrein berijd kan het gebeuren dat jou olielampje een keertje oplicht, normaal gesproken bij de afgang van een heuvel, dit ivm de plaats van de censor en de onderdruk door het afremmen op de motor.
Kijk na het olie verversen eens of de markering op jou pijlstok wel op de juiste plaats staan.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Lampje licht ook weleens op bij heel hard remmen(lees noodstop)
ik geloof dat het komt doordat alle olie op dat moment naar voren vliegt en de oliepomp even lucht aanzuigt.
zou dus ook goed kunnen bij erg schuin vooruit naar beneden rijden.misschien zit ik er wel naast maar dat horen we dan wel van mede prikkers
groet, tom (series diesel)
ik geloof dat het komt doordat alle olie op dat moment naar voren vliegt en de oliepomp even lucht aanzuigt.
zou dus ook goed kunnen bij erg schuin vooruit naar beneden rijden.misschien zit ik er wel naast maar dat horen we dan wel van mede prikkers

groet, tom (series diesel)
Bij mij was de olie sensor is zo versleten dat er olie achter het plunjertje kwam, de druk voor de veer en erachter was toen gelijk wat het olie lampje deed branden.
Na een tweede totale motor revisie (lees twee motoren door elkaar husselen) kwam ik daar achter.
Slechte aarfe tussen motor en chassis kan ook voor problemen zoregen. (ook al gehad.)
Anton
Na een tweede totale motor revisie (lees twee motoren door elkaar husselen) kwam ik daar achter.
Slechte aarfe tussen motor en chassis kan ook voor problemen zoregen. (ook al gehad.)
Anton