Mistlamp Sankey

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
LaroFly

Mistlamp Sankey

Bericht door LaroFly »

Ik meen me te herinneren dat het al eens langs is geweest maar kan het niet vinden. Moet er op een Sankey ook een mistlamp worden geplaatst? Ik dacht dat het vanaf een bepaald bouwjaar niet hoefde? Of sla ik de plank nou mis.
Anton

Re: Mistlamp Sankey

Bericht door Anton »

750 kilogram aanhangers of te wel ongeremd zijn altijd verplicht
boven 750 als jeaanhanger kenteken plichtig is vanaf een bepaald jaar
doe anders een zoekopdracht bij www.rdw.nl

Anton
Richard

Bericht door Richard »

Niet als je auto geen mistachterlicht heeft.

Groetjes,

Richard
DeRosa

Bericht door DeRosa »

Als je auto geen mistachterlicht moet hebben, dan ook je aanhanger niet.

Mvg
Rien
Andrew V8 RRC

Bericht door Andrew V8 RRC »

volgens de stie polietie .nl

Mistachterlicht

Vanaf 1 juni 2006 moeten aanhangwagens met een totaal toegestaan gewicht van minder dan 751 kg voorzien zijn van een mistachterlicht. Deze regel is in 1994 al opgenomen in de wetgeving, maar de ingangsdatum is destijds ingesteld op 1 januari 2005. Omdat voor 1 januari 2005 er weinig tot geen aandacht is besteed aan deze regel, is de invoering daarvan uitgesteld tot 1 juni 2006.

Tevens is de wetgeving zodanig gewijzigd, dat deze regel niet van toepassing is op een lichte aanhangwagen die wordt getrokken door een voertuig dat niet is voorzien van één of twee mistlichten aan de achterzijde.

Voor aanhangwagen met een totaal toegestaan gewicht van meer dan 750 kilo geldt de verplichting tot het hebben van een mistachterlicht alleen voor die aanhangwagens, die na 31-12-1997 in Nederland in gebruik zijn genomen.

Ik denk dat dit deze vraag beantwoord.

Groet Andrew
Plaats reactie