aankoop

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
alwin

aankoop

Bericht door alwin »

L.s.
Ik overweeg een series3 te kopen. welke technische problemen moet ik op verdacht zijn, ik wil er iedere dag in kunnen rijden en ik wil er de eerste paar jaar niet aan sleutelen. Hij moet mooi zijn.Wat is er belangrijk en wat gaat dat ongeveer kosten?
groet, alwin.
The_dude

Re: aankoop

Bericht door The_dude »

De 1e paar jaar niet sleutelen kan je wel vergeten die autos moeten nog gemaakt worden dus verwacht dat maar niet van een landy :+
En mooi wil zeker niet zeggen dat die goed is.
Suc6

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Frans

Bericht door Frans »

Alwin, keep on dreaming.
Groet Frans, Carawagon Serie III
The green No // 760 GLE

Bericht door The green No // 760 GLE »

Nou, inmiddels weet ik daar een antwoord op.

Dat kost een paar jaar van jouw leven.
Hetgeen je stelt is m.i. utopie

Jan.
alwin

Bericht door alwin »

hoi Jan,

Dat is een duidelijke opmerking.
Ik weet nog niets van landrovers maar ik vind ze prachtig, de ouwe dan. Ik zoek
zoals je begrijpt een nette en goede waar ik niet teveel omkijken naar heb. Omdat ik
blanco ben wil ik graag je visie weten.

alwin
Frank Korver

Bericht door Frank Korver »

Een oude Landrover kopen is net als een Harley kopen die dingen zijn gemaakt om aan te sleutelen. Nu is het misschien niet zo erg als iedereen je doet vermoeden, maar je betaald dan wel de hoofdprijs, en dan kan je inderdaad als je geluk hebt een tijd rijden zonder problemen maar ja al het waar naar zijn geld natuurlijk. Ga ook bij je zelf eens te raden waarom je een Landrover wil, ze zijn natuurlijk gemaakt voor het offroaden rijden en ik kan niet zeggen dat ik dat dagelijks kan doen in Nederland ( met een beetje pech steeds minder ). Dus dan wil je ook op de openbare weg een beetje comfort, dan komen er al snel weer wat meer kosten om de hoek kijken ( zoals een setje parabool veren, normale weg banden, misschien nog wat andere schokdempers, een overdrive) Ik weet hoe je kan voelen als je zo'n oude Serie III ziet rijden, maar denk heel goed na voordat je eraan begint en gebruik eens de zoek functie op dit prikboard en staan best wel wat aardige tips.

groeten Frank Korver "Daktari"
[httpd.chello.nl]
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Hoi Alwin,

Welkom hier! Je vraag is zoals hij gesteld is eenduidig te beantwoorden...... zoals enkele van mijn medeprikkers als gedaan hebben.

Dat wil echter niet zeggen dat een landrover van het oude type (series) niet geschikt is voor dagelijks gebruik. Alleen is er zeker bij eentje in een betaalbare prijsklasse (dus niet concoursstaat voor 10.000 euro) 4.000 a 6.000 euro een niet ondenkbaar moment dat je een keer stilstaat, vaak is het dan wel iets dat je met vrij minimale kennis kunt oplossen, wat dan ook voor vele van ons een enorme voldoening geeft. Veel van de mensen hier gebruiken hun landrover dagelijks (ik ook) kijk het smoelenboek er eens op na en doe eens wat zoekopdrachten op dit forum en er wordt je duidelijk dat iedereen af en toe stilstaat en dat geen enkel probleem vindt. (anders moet je ook geen landrover nemen) blijft wel een feit dat met goed preventief onderhoud je de meeste pech gevallen kunt voorkomen.

Verder koop je niet alleen een landrover maar ook een gevoel (sommige noemen het zelfs een virus )

Mocht je eentje op het oog hebben, vraag gerust hier even wat je wil weten en er is vast een van de "experts" hier die met je mee wil om je te helpen met het maken van een beoordeling! (want als je goed kijkt op dit prikbord zijn er ook mensen geweest die dat niet gedaan hebben en toch een beetje een kat in de zak hebben gekocht (in sommige gevallen helaas een understatement) das errug jammer want daardoor gaat veel van de lol eraf!
Je kunt natuurlijk ook een keer gaan kijken op een evenement(tje) en beetje kletsen over landrovers daar wordt je heel snel enorm veel wijzer van.

Succes met je beslissing!

Groetjes Bowy

www.seriousIIa.tk
RRonald

Bericht door RRonald »

Als je niet teveel omkijken wilt hebben naar je 4wd, wees dan rationeel en neem een 3 jaar oude Dayotshi Mikado en zeker geen (oude) Land Rover. Klinkt hard, maar iedereen op dit prikbord zal dit beamen.
Ze hebben het stigma veel stuk te gaan en dat is volkomen terecht. Waarom ik er dan aan begonnen ben? Omdat ik geen rationeel mens ben, maar een gepassioneerd liefhebber. En gek in de ogen van een Mikado-rijder.
Jeroen 109 SIIA

Bericht door Jeroen 109 SIIA »

Een een van de beste tips is misschien wel het boekje van de Land-Rover club holland bestellen op hun pagina en dit heeeeeeeel goed doorlezen. Hierin staat precies waar je op moet letten. kosten € 3,40.

En verder inderdaad eens een dagje uittrekken en het hele prikbord eens doorlezen.

Jeroen 109 SIIA
Aad (Marshall)

Bericht door Aad (Marshall) »

AMEN

Dat zegt het helemaal :-)
Aad (Marshall)

Bericht door Aad (Marshall) »

Probeer eens een nieuwe defender ( uit bouwjaar 2003 )
Dan hebbie tenmiste garantie, en wordt het sleutelen het eerste jaar voor je gedaan.

Maar zoals al gezegd:
Je koopt een LaRo en een gevoel, het is net een kind.
Met liefde behandelen, en zo nu en dan eens troosten (sleutelen)
Tis net opvoeden....

Je blijft er mee bezig...

(hmmm en dan heb ik niet (nog) niet eens een LaRo)
Want dat duurt nog een maand...:-(
Gerben tb

Bericht door Gerben tb »

En weer een tukker die overstag gaat voor landrover. Zie maar alle wijzen komen uit t oosten.

K heb zelf een landrover series III gekocht, ook met t idee eerst maar eens rijden, manual eens lezen en dan sleutelen. Helaas t werkt anders om lezen/sleutelen en dan rijden.

Je komt toch uit Almelo?? mail me maar effe kan ik een fotootje sturen want je e-mail adres wat bij deze posting hoort schijnt nu buiten gebruik te zijn en wordt niet geforward.

Gerben
Steven

de wijzen

Bericht door Steven »

Gerben

het waren er maar 3

Steven
Gerben tb

Re: de wijzen

Bericht door Gerben tb »

Vacaturemelding:

Miv 01-08-2003 komt er binnen het team van wijzen een plaats vrij. Het betreft hier een vrijwilligersplek voor 21 uur.
Steven

Re: de wijzen

Bericht door Steven »

Koffie en gevulde koeken worden wel gratis verstrekt?

Steven
Jacco SIII LW Pepé

Bericht door Jacco SIII LW Pepé »

Dagelijks rijden in een series is geen enkel probleem.
Ik rijdt gemiddeld zo'n 25.000 km per jaar met mijn lightweight.
Technisdche problemen loop je altijd wel tegenaan, maar al doende leert men, toen ik een jaar of drie geleden mijn eerste landrover kocht wist ik net hoe ik een boutje op een moertje moest draaien en daar hield het wel zo'n beetje op.
Nu doe ik het meeste onderhoud zelf. Als ik goed nadenk heb ik twee keer stilgestaan, 1* met een lekke band en 1* zonder benzine ...

Comfort moet je niet op rekenen, hoewel ik liever met de lightweight naar Darmstadt (Dld) rijdt dan met een "luxe" wagen. Het duurt wat langer, maar kom véééél minder gestrest aan.

JAcco
Kees

Bericht door Kees »

Hoi Alwin, als je nu nog steeds interesse hebt in een landrover 88 heb ik wel een leuke en goede voor je staan.je kunt me bellen op 013-5712952
ps ben jij toevallig alwin aalders uit almelo?
Groeten kees
Edward Donkers

Bericht door Edward Donkers »

Tja, die droom had ik ook, kocht een serie III, 109 5 deurs diesel (12500 euro, exclusief nieuwe standkachel en nieuwe overdrive), ik heb 'm nu bijna 5 maanden en verrek, IK heb er nog niet aan gesleuteld, maar ik ben een vaak geziene gast bij een Land Rover bedrijf in Gelderland.
Gerben tB

Bericht door Gerben tB »

Hey Alwin

Teleurgesteld na alle opbeurende berichten over de series III??

Laat je niet afschrikken hoor
Plaats reactie