Wat voor Tools/sleutels heb je nodig om de homoconeet + wiellagers rechts te vervangen.
Kan je zelf de wiellagers vervangen ? Moet deze lagers er in geperst worden.
Heb je speciale sleutes nodig? Waar moet je op letten.
Voor defender 90 .
Defenderman
homoceneet vervangen
Re: homoceneet vervangen
als de naaf verwijderd is (zie eerdere posting die ik je gemailt heb) dan kan de asstomp er ook af. dan trek je de homokineet er zo uit.
de lagerschalen kan je er gewoon uittikken met een stevige hamer en beitel.
aan de achterkant zitten uitsparingen daarvoor.
de nieuwe tik je er met de hamer dan weer in. dat doe je door rondom steed te tikken 3,6,9,12 uur.
doe op de nieuwe lagerschaal de oude en tik daar op, dan beschadigd het nieuw lager niet.
vernieuw ook de achterste keering.
anton
de lagerschalen kan je er gewoon uittikken met een stevige hamer en beitel.
aan de achterkant zitten uitsparingen daarvoor.
de nieuwe tik je er met de hamer dan weer in. dat doe je door rondom steed te tikken 3,6,9,12 uur.
doe op de nieuwe lagerschaal de oude en tik daar op, dan beschadigd het nieuw lager niet.
vernieuw ook de achterste keering.
anton
Re: homoceneet vervangen
vaak als de homoceneten op zijn, ligt de oorzaak ergens naders..... bij de pakking om de chrome bol of de chrome bol zelf.
Kijk of er niet te veel putjes in het chroom zit (steenslag ed.) en kijk of de pakking nog goed is (geen water / modder/ zand bij de olie/vet in de homoceneet)
Els dit het geval is........ vervangen, anders moet de homoceneet er binnen de kortste keren weer uit!
Probleem, je kunt alleen de pakking vervangen als de chrome bol van de as af is... dit vraagt wel wat meer moeite en veel WD40 maar is na goed inspuiten goed te doen met de juiste ringsleutel.
Een handige tool is een lagerpijpsleutel. Deze sleutel past precies op de moeren van de wiellagers en hiermee kun je goed kracht zetten bij het loshalen en goed stellen bij het vast zetten. (kost maar iets van een paar euro en is de moeit waard)
succes!
Kijk of er niet te veel putjes in het chroom zit (steenslag ed.) en kijk of de pakking nog goed is (geen water / modder/ zand bij de olie/vet in de homoceneet)
Els dit het geval is........ vervangen, anders moet de homoceneet er binnen de kortste keren weer uit!
Probleem, je kunt alleen de pakking vervangen als de chrome bol van de as af is... dit vraagt wel wat meer moeite en veel WD40 maar is na goed inspuiten goed te doen met de juiste ringsleutel.
Een handige tool is een lagerpijpsleutel. Deze sleutel past precies op de moeren van de wiellagers en hiermee kun je goed kracht zetten bij het loshalen en goed stellen bij het vast zetten. (kost maar iets van een paar euro en is de moeit waard)
succes!