Projekt 88 bijna klaar

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
henk ......Darwin lw 88

Projekt 88 bijna klaar

Bericht door henk ......Darwin lw 88 »

Vandaag de banden laten monteren en eronder gezet, staat echt goed en steken binnen de apk normen uit 255-85-16
Stuurt prima en zeker niet zwaar.
Motor wordt te warm, thermostaat gaat wel open en de elek vin slaat ook aan, schakelt bij ongeveer 90 graden. Ik denk dat mijn ontsteking niet goed staat, volgens de boeken moet hij op 6 graden voorbij het BDP staan
Alleen mijn motor is er een uit een vroege 90 een 2.25 B 5 x gelagerd ik weet niet of die een andere tyming heeft ??
Volgende week maar eens kijken of er een apk op kan.

grt Henk...........
"90"

Re: Projekt 88 bijna klaar

Bericht door "90" »

Henk,

Ontsteking bij octaan90 is TDC, octaan 85 is 3 ATDC. Theoretisch zou je bij octaan 95 dus uitkomen op 3 BTDC. Als ik mijn motor daarop afstel (ook een 2,25 Defender motor) is het niks. Hij loopt het mooist daar nog een flink stuk voor.

Ik denk dat mijn motor ongeveer 9 of 10 BTDC staat. Hij loopt geweldig en het verbruik klopt ook. Zeer waarschijnlijk komt dit het temperatuurverloop ook ten goede.

Groet van Marco!
henk ......Darwin lw 88

Bedankt voor je reactie
Ik zal hem dan 9 a 10 voorbij het bdp zetten, eerst maar met een proeflampje afstellen, en dan ff chekken met de stroboscoop.
Afstellen is toch zonder vacuum, en de slang ff afdoppen, met de stroboscoop ?
Maandag aan de slag, eerst nog weekend met de sociale verplichtingen.

Grt Henk.........
Ploertje

Bericht door Ploertje »

Foto's ????????????

Kijk dat zijn de goede berichten.

Serieuze bandjes Henk, loopt het nergens aan bij het inveren.

Kom je nog naar het prikkersweekend, dan kunnen we het project eens aanschouwen en een beetje "inraggen"

Richard en Irene
"90"

Bericht door "90" »

Henk,

Begin om 'm af te stellen inderdaad zonder de vacuumslang eraan. Ik zou beginnen met zo'n 3 BTDC, en dat betekent Before Top Dead Center, kortom, vóór het bovenste dode punt. Dat is als je voor de motor staat aan de linkerkant van het TDC markeringspunt. Als je het punt aanstipt met wat Tipp-Ex is dat zeer goed te zien als je een stroboscooplamp gebruikt.

Als je die niet hebt, kan je die van mij lenen. Ik werk in Almere, dus je kan 'm maandag hebben. Ik kan je desgewenst maandag rond een uur of 17.30 er ook even mee helpen.

Succes en groet van Marco!
henk ......Darwin lw 88

Zie prive mail.
henk ......Darwin lw 88

Hoi R & I
Laatste serie foto,s moet ik nog maken.
Nu nog de laatste techniek ff fijnslijpen, kleine lekkage swiffelbol links
Remmen afstellen, motor afstellen, nog 1 deurtop monteren
en de motorkap en linker wing nog een keer in de verf zetten, alsmede het dak.
Voor het Limburgprojekt gaat uiteraard de dakset erop alsmede de elektronica in de auto.
Wielen lopen vrij en denk ook dat met het inveren het wel los loopt, gewoon een keer uitproberen.

Greetz..........Henk..........Laroghia
Plaats reactie