Wie heeft er wel eens kunststof raamgeleiders geplaatst ?
Ik zit met een paar vragen.
O.a. dat het gat voor de raamsluiting precies in het midden van de goot zit waar de geleiding in komt.
Ik moet de ruimte die aan beide zijden overblijft op gaan vullen.
Aan één kant zit de vaste ruit, maar er blijft toch een vrij grote kier over.
Die aluminium uitvulstukjes vind ik ook niet alles.
En hoe hebben jullie het gemonteerd, geschroefd of gelijmd ?
Van de foto's die ik zelf 3 jaar geleden gemaakt heb word ik niet veel wijzer.
Ervaringen, liefst met foto's, van harte welkom !!!
gr. Peet.
Kunststof raamgeleiders serie 3
Re: Kunststof raamgeleiders serie 3
Beste Peet,
Ik heb ze geschroeft, maar als ik het weer zou doen zou ik ze lijmen. tegenwoordig heb je die alles in een kit, die ook goed lijmt.
Je moet ze verzinken, maar net de onderkant heeft erg weinig vlees en je kunt
ze alleen met een gewoon boortje verzinken, dat meteen hapt en er dan door gaat.
Daarna houdt je last van de schroefkoppen waar het schuifruitje over en tegen aan loopt. Ik heb dit opgelost door een kunststof stripje (0,5 mm) onder de ruit te leggen en deze met wat kit vast te zetten.
Dat uitlijnen heb ik met die alu strips gedaan, daarbij rekening gehouden met de op te vullen ruimte door het vaste ruitje met zelfgemaakte kunststof afstandblokjes dik in de kit te zetten aan de buitenkant. Dan past het. Let goed op dat de borstel/rubber goed past als de ruit dicht is.
Succes
Geert van Dongen
Ik heb ze geschroeft, maar als ik het weer zou doen zou ik ze lijmen. tegenwoordig heb je die alles in een kit, die ook goed lijmt.
Je moet ze verzinken, maar net de onderkant heeft erg weinig vlees en je kunt
ze alleen met een gewoon boortje verzinken, dat meteen hapt en er dan door gaat.
Daarna houdt je last van de schroefkoppen waar het schuifruitje over en tegen aan loopt. Ik heb dit opgelost door een kunststof stripje (0,5 mm) onder de ruit te leggen en deze met wat kit vast te zetten.
Dat uitlijnen heb ik met die alu strips gedaan, daarbij rekening gehouden met de op te vullen ruimte door het vaste ruitje met zelfgemaakte kunststof afstandblokjes dik in de kit te zetten aan de buitenkant. Dan past het. Let goed op dat de borstel/rubber goed past als de ruit dicht is.
Succes
Geert van Dongen