Sh!t,. .. .. wat een stilte,...en hij blijft stil

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
RoLandrover

Sh!t,. .. .. wat een stilte,...en hij blijft stil

Bericht door RoLandrover »

Afgelopen weekend heb ik maar eens de dikke disco vloermatten in de Range geknutseld (die dikke onder-rubbermat over vloer en tunnel) daarover de volledige Beige Disco vloerbekleding.

Zo wat een verschil vergeleken met de kale stalen vloer en tunnel!!

De Range is nu fluisterstil van binnen!!! Toen ook nog maar de achtervloer mat van de Disco achterin onder de Range matten gelegt en toen werd het nog stiller

heerlijk!

Al genietend van dit alles reed ik vandaag van (klus)huis naar huis en begon de auto iets te stotteren en bij meer gas geven in te houden,..

wat nu weer?!

althuis stap ik uit en zie een grote straal water uit het vooronder lopen!

wat ik net zo happy,..is er een koppakking naar de mallemiezen
sluimerde volgens mij al een beetje,...

waterniveau kwam dus onderweg te laag te staan en daardoor had de verdamper geen verwarming meer,....reden van het inhouden...

helaas maar jammer,...komt wat slecht uit met het vertimmeren van mijn nieuwe woning.

Grtn,

Roland

<b>The Ran-ge R-over Project .
*
</b> <a href="[rolandrover.nl] src="[www.rolandrover.nl]; alt="LOVE,PEACE'N'AXLEGREASE."></a>

[www.rolandrover.nl]
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Re: Sh!t,. .. .. wat een stilte,...en hij blijft stil

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

oei oei oei,

das weer een heleboel werk maar weet je zeker dat er niet een koelslangetje lek is?

groet frank
RoLandrover

tja ik zal het eens onderzoeken,....

alleen tijd tijd tijd,....
RoLandrover

nee,

't liep uit het vulpunt van de radiateur,..de aangesoldeerde draadbus is los/lekgeraakt
Ian

Bericht door Ian »

Nog een tip voor de geluidsoverlast: In onze Range Rover heb ik tegen het dak anti-dreunmatten geplakt toen het dak vervangen is nadat er een steiger op viel. Is een soort dakleer dat vibraties en trillingen van het plaatwerk tegen gaat. Werkt ook super. Onze Range is van '91 en heeft die vloerbedekking al. De radio klinkt ook veel beter nu

Veel succes met je lekkage...

Ian.
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

Ik heb nog wel een hele goede radiateur liggen.

groet frank
RoLandrover

Ik heb al een 2e 'geregeld' vorige week,

het moest zo zijn
één van een 3.9, met oliekoeler dan knutsel ik die er ook bij op

maar goed,..of dat nu de oorzaak is van het verlies van water???

ik vraag het me heeeeeel erg af.

Grtn,

Roland

*
</b> <a href="[rolandrover.nl] src="[www.rolandrover.nl]; alt="LOVE,PEACE'N'AXLEGREASE."></a>

[www.rolandrover.nl]
RoLandrover

aha,..

goed idee Ian , mij dakkie moet er ook af door de aanvaring met de garagedeur

Grtn,

Roland

*

[www.rolandrover.nl]
JapieK

Bericht door JapieK »

De M22 x 1.5

gr jaap
Ian

Bericht door Ian »

Wel je vrouw of vriendin lief aankijken, want je hebt d'r fohn nodig om het te verwarmen terwijl je het er tegenaan plakt. ;-)
Ik had een stuk bezemsteel (15 cm) afgezaagd om het rollend mee aan te drukken, terwijl mijn zoon de fohn erop gericht hield. Wel het dak eerst goed ontvetten.

Succes!

Ian.
Andrew V8 RRC

Bericht door Andrew V8 RRC »

je hebt warschijnlijk dat oude type messing tankje,niet waar,

dat heef mij ook mijn koppakkingen gekost, dat tankje vangt overdruk op (motor perst water dat tankje in maar het kan niet goed terug!!!, op denduur tankje vol begint over te lopen , jou valt het niet op maar je radiateur raakt wel leeg , dan op een gegeven moment zit er teweinig water in je systeem ,de boel gaat koken en er sneuvelt iets.

Oplossing dat tankje heel vlug weg donderen en een kunstof variant met retoer monteren uit een late 3.5 efi of 3.9 of disco 200/300tdi

nooit meer lucht in je systeem en als je dan koelvloiestof peilt zie je als het nieveau is gezakt ipv "oh daar zit nog zat in!!"

doe een kompressie test voor je de koppen eraf trekt,en als je de koppen demonteerd zet dan alleen de tien lange bouten terug en niet die 4 bij het uitlaatspruitstuk,kijk maar goed naar je pakkingen deze zullen bruinerzijn aan de inlaat kant, lekende gassen!! omdat de kop een aan een kant exta wordt aangetrokken als is het met minder kracht dan toch trek je de kopscheef.

Landrover heeft hier ovrigens 35 jaar over gedaan om hier achter te komen de 4.0 en 4.6 hebben die vier bouten niet.

sterkte Groet Andrew.
RoLandrover

Nee hoor Jaap die heeft een andere toepassing en zit als een huis!

Andrew, zo'n tankje heb ik nog liggen en zal ik dan ook maar snel monteren, maar ik
begrijp dat de koppakkingen nu meestwaarschijnlijk al niet meer doen wat ze moeten doen?

en Ian, ik gebruik wel m'n eigen verfstripper Kan Annie lekker blijven föhnen

thx & grtn

Roland
Plaats reactie