Beste prikkers,
wat een weelde aan informatie hier en wellicht dat ik met de welbekende neus heb gekeken maar kan iemand mij vertellen welke optima accus het 'best'geschikt zijn om een dubbel accu systeem aan te leggen in mijn 110 300tdi uit '95.
dacht zelf aan een gele optima gel 3,7R en een rode 3,7R met een national luna split systeem?
gaarne jullie reacties!
alvast bedankt
Bas
welke accus in dubbel systeem defender?
Re: welke accus in dubbel systeem defender?
accu`s prima, wel wat prijzig, laadsysteem minder............
Aad
ben benieuwd wat je precies minder vindt van het laadsysteem en gebruik je zelf ook de optima's of andere?
ben benieuwd wat je precies minder vindt van het laadsysteem en gebruik je zelf ook de optima's of andere?
Wat ik van het Luna systeem vind is dat het eigenlijk een gewoon relais is die de accus op een zeker moment koppelt.
Dat daar een hele kermis om heen zit van lampjes toeters en bellen draagt niets bij tot het principe.
De accu`s zijn niet galvanisch gescheiden, dus zullen ze elkaar gaan beinvloeden, wat niet goed is voor ze.
Ik ben een voorstander van een Fet laadsysteem.
Die verdeelt de stroom en de eerste accu kan nooit de tweede beinvloeden.
Verder optima is prima maar voor het geld koop ik drie hele goeie accu`s.
Ik vind ze kwaliteit/prijs te duur.
Als je een prijsopgave wilt kan ik die voor je verzorgen.
grt
Aad G
Dat daar een hele kermis om heen zit van lampjes toeters en bellen draagt niets bij tot het principe.
De accu`s zijn niet galvanisch gescheiden, dus zullen ze elkaar gaan beinvloeden, wat niet goed is voor ze.
Ik ben een voorstander van een Fet laadsysteem.
Die verdeelt de stroom en de eerste accu kan nooit de tweede beinvloeden.
Verder optima is prima maar voor het geld koop ik drie hele goeie accu`s.
Ik vind ze kwaliteit/prijs te duur.
Als je een prijsopgave wilt kan ik die voor je verzorgen.
grt
Aad G