LARO kopen...

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Misha

LARO kopen...

Bericht door Misha »

Ik ben op zoek naar mensen die mij wat kunnen adviseren over het evt. kopen van een landrover. Ik ben op dit moment erg aan het twijfelen of ik evt een landrover zal kopen.
Ik was zelf aan het denken aan een oude defender omdat ik hem ook graag wil gebruiken voor wat weekendjes weg en dan is een auto die harder dan 80 rijd wel praktisch.
Ik ben verder geen kilometervreter, het is meer een auto voor vakanties e.d.

Als ik een oude Defender zou kopen, waar moet ik dan op letten? Wat kost zo'n defender ongeveer per jaar aan onderhoud e.d.?
Ennuh... als je nog wat goede adressen weet? (ik kan de ex-legers nergens vinden)

Misha
Serious IIa

Re: LARO kopen...

Bericht door Serious IIa »

Hoi Misha,

Doe even een zoekopdracht op dit prikbord dan vindt je al je antwoorden...... Is nl al ZEER vaak besproken. Kijk ook eens op de site van Jurjen Brouwers......

Groetjes Bowy
Jurjen

Bericht door Jurjen »

OP [www.blubber.iwebland.com] vind je de meningen van Laro rijders over een heleboel verschillende bedrijven, dus sterke/zwakke punten.
Ex-leger is bij verschillende bedrijven goed verkrijgbaar,. Waar je heen gaat hangt ervan af waar je woont, wat de voorraad is, hoe handig jezelf bent, hoeveel garantie je wilt enz. enz. Succes.
jurjen
jo

Bericht door jo »

ik heb nog een laro 90 te koop staan. altijd goed onderhouden veel nieuwe dingen, 80% banden, grijs kenteken, bij tweede auto semie oltimer verz, 19 euro belasting per maand in limburg.
wil je fotos mail dat dan.

jofo laro 88 pickup
Marchel Gerbers

Ron bolleboom? / Mulder zevenhuizen

Bericht door Marchel Gerbers »

Hallo Misha,

Ik zou eens bij de bedrijven op landrover.startpagina.nl rondsurfen. Ik weet zelf dat Mulder in Zevenhuizen (prov. groningen) 26 defenders had staan. Hij had er 3 weken geleden nog 3. Dit zijn 86 er ex- leger 110"defenders. Prijs euro 6000,-. Deze defenders kwamen rechtstreeks uit Afganistan met de Michelin spijkerbanden er nog onder (spijkers zijn te verwijderen) en tevens in witte UN kleur.

Mooie auto's lopen goed alleen je betaald wegenbelasdting (grijs) en je kunt er geen oldtimer verzekering voor afsluiten.

Let goed op het frame en het gedeelte waar je de voeten tegen aan zet. Luister of de motor goed loopt en er weinig olie lekkage is. De aandrijflijn moet natuurlijk ook netjes schakelen.

Eens surfen en zoeken op dit prikbord moet haast wel de benodigde info opleveren.

groeten,

Marchel
Serious IIa

Re: Ron bolleboom? / Mulder zevenhuizen

Bericht door Serious IIa »

Absoluut symphatiek adres ...(komt mijn LW weg)....! Maar ga voor iets meer expertise keus en onderdelen zelf meestal vanuit groningen naar RB

Groetjes Bowy
Plaats reactie