Remmen probleem deel 2
Geplaatst: za 10 mar 2007, 17:29
Een paar dagen geleden een posting geplaatst over het ontluchten van de remmen van mijn 109 SIII.
Na wat tips van Hedrik, Paulus en Frans dus vandaag de remmen opnieuw ontlucht met de trommels eraf, alles helemaal teruggesteld, zelfs een grote lijmklem over de schoenen, echt gecheckt of de cylinders echt niet meer naar binnen gingen en daarna ontlucht.
Kwam inderdaad nog wat lucht mee.
Ik gelukkig want dat zou het probleem dus oplossen, maar helaas weer na 1 slag pas een hard pedaal.
Toen de tip van Frans geprobeerd om het hoofdremcylinder opnieuw te stellen want die had ik al een tijd geleden vervangen.
Het werkplaatshandboek hielp niet veel want volgens dat boek moest de stelschoef bij het kantelsysteem zitten maar daar was niets te stellen.
Ik heb hiervoor een dekseltje los moeten maken waarop een soort schakelaar zit met 2 draden, waar dient dat contact eigenlijk voor ????
Ik kon de hoofdremcylinder stellen door die eraf te halen en het asje langer (of korter) te maken door het boutje wat erin zit.
Ik dus een paar goed slagen naar buiten gezet en ik had opeen een keihard pedaal, zo hard dat de remmen aanlopen en niet meer helemaal terug komen.
Na eindeloos gestel en geprobeer lopen de remmen niet helemaal meer aan maar helemaal tevreden ben ik niet.
Als ik het werkplaatshandboek erop nakijk dan moet er een speling zijn van 1,5 mm tussen het einde van het asje en de hoofdremcylinder.
Maar hoe in krijg je dit voor elkaar, hoe meet je dat. ?
Wat is de goede volgorde als je de hoofdremcylinder gaat stellen mbt tot de wielremcylinders en dergelijke ??
Weet iemand een goede en makkelijke werkwijze ?
Gr
John
Na wat tips van Hedrik, Paulus en Frans dus vandaag de remmen opnieuw ontlucht met de trommels eraf, alles helemaal teruggesteld, zelfs een grote lijmklem over de schoenen, echt gecheckt of de cylinders echt niet meer naar binnen gingen en daarna ontlucht.
Kwam inderdaad nog wat lucht mee.
Ik gelukkig want dat zou het probleem dus oplossen, maar helaas weer na 1 slag pas een hard pedaal.
Toen de tip van Frans geprobeerd om het hoofdremcylinder opnieuw te stellen want die had ik al een tijd geleden vervangen.
Het werkplaatshandboek hielp niet veel want volgens dat boek moest de stelschoef bij het kantelsysteem zitten maar daar was niets te stellen.
Ik heb hiervoor een dekseltje los moeten maken waarop een soort schakelaar zit met 2 draden, waar dient dat contact eigenlijk voor ????
Ik kon de hoofdremcylinder stellen door die eraf te halen en het asje langer (of korter) te maken door het boutje wat erin zit.
Ik dus een paar goed slagen naar buiten gezet en ik had opeen een keihard pedaal, zo hard dat de remmen aanlopen en niet meer helemaal terug komen.
Na eindeloos gestel en geprobeer lopen de remmen niet helemaal meer aan maar helemaal tevreden ben ik niet.
Als ik het werkplaatshandboek erop nakijk dan moet er een speling zijn van 1,5 mm tussen het einde van het asje en de hoofdremcylinder.
Maar hoe in krijg je dit voor elkaar, hoe meet je dat. ?
Wat is de goede volgorde als je de hoofdremcylinder gaat stellen mbt tot de wielremcylinders en dergelijke ??
Weet iemand een goede en makkelijke werkwijze ?
Gr
John