Hallo Medeliefhebbers,
Ik heb vorige week een vraag geplaatst m.b.t. een wat zwaar lopend stuurhuis.
Nadat ik remklauwen gereviseerd had en bij terugplaatsen tevens fusee gecheckt had. heb ik ook wat speling weggesteld op mijn onbekrachtigd stuurhuis.
Resultaat...zwaar sturen. Ik heb toen het stuurhuis wat losser gesteld zodat ik nog net geen speling voel ( gemeten bij wielen vrij v.d grond natuurlijk.) Helaas voelt het
sturen nog steeds zwaar. Ik heb het idee dat bij nog losser stellen de speling weer
terug komt. Ik heb ook nieuwe castorcorrigerende radiusarmen geplaatst.
Kan de castorcorrectie ( dus verandering stand fusee) ondanks spelingvrij ook
van invloed zijn op stuurgevoel. ( ander slijtagebeeld ) En zo ja moet ik dit dan gewoon even aanzien of is stomtoevallig m'n stuurhuis aan gort.
Iemand een suggestie?
Bij voorbaat dank!
Stuurhuis veramponeerd ?? deel 2
Re: Stuurhuis veramponeerd ?? deel 2
Swivelbollen stellen? Staan waarschijnlijk te strak afgesteld.
Re: Stuurhuis veramponeerd ?? deel 2
zoals ik in m'n tweede reactie ook al stelde en de vorige reactie laat zien, als je swivels TE strak staat stuurt hij ook zwaar, maar dan door het hele bereik, dus het voelt niet beter in het midden. En ja die nieuwe radius arms geven ook een ander gevoel. Dus afhankelijk van hoe het aanvoelt moet je even inschatten wat je gaat doen.
Groet, Wilberth
Groet, Wilberth