verven

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
andre

verven

Bericht door andre »

Naast mijn huidige 109 SW heb ik nog een 109 erbij gekocht. Ex-leger, 19.000km strak, maar met een paar lagen verf. Een cab heb ik ook al en een nieuwe 3/4 tilt is in bestelling bij Ron W.
Het geheel laten overspuiten bij een bedrijf is mij te duur. Dus ga ik het zelf doen. De velgen worden gewoon Hammerite creme en de bak wordt bekleed met tranenplaat. De kleur weet ik nog niet. Ik vind alle (originele) kleuren mooi, alleen: hoe kom ik van die groene leger-verf af. 80 liter afbijt? met de hand schuren? En daarna: rollen of kwasten. Wie heeft suggesties en ervaring?
Steven

Re: verven

Bericht door Steven »

haakse slijper met schuurlamellen en daarna gronden met allgrund van Sudwest en dan aflakken met een rollertje. Is hartstikke mooi en superstrak.
Afbijt ben ik niet kapot van is zeer bewerkelijke`en duu. Met zo'n spatel laat je nare diepe krassen achter in het "zachte" aluminium als je per ongeluk uitschiet

Ik heb het ook op die manier gedaan.
AadG

Bericht door AadG »

Mijn motto is, zit het vast lekker laten zitten.
Gewoon opschuren en rollen.
Als je bijvb Sikkens lak neemt is het resultaat perfect.
Ook is biijwerken van krassen ed. erg gemakkelijk
Gerben tB

Bericht door Gerben tB »

Steven

Ik heb jou reactie op t verven van een Laro gezien. Zelf ben ik dit na dit zomer ook van plan.

Op dit moment is ie blauw met een wit dak (zie site van Bowy onder Gerben) Ik wil m graag bronsgroen met een wit dak hebben (voorbeeld staat op de site van de LRCH onder foto's opgestuurd door leden). Waar kan ik die kleuren krijgen? En heb je een foto van jou Laro zodat ik t resultaat van t rollen eens kan zien??

Gerben
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

De vele lagen Nato groen/zwart van mijn 101 fc ambu heb ik verwijdert met behulp van een electrische verfbrander en een smalle verfsteker.
Het is even werk, maar je hebt geen last van stof, en je het plaatwerk beschadigt niet.
Het resultaat is een kale LR, en een berg verf krullen.

Dennis B
Evert Jan

Bericht door Evert Jan »

Ik ben momenteel in fases mijn ambulance aan het verven en heb daarvoor de legerverf goed opgeschuurd tot het vlak is. De aluminium delen heb ik eerst behandeld met wash primer van epifanes. Dit is speciaal gemaakt om hechting op alu te krijgen. Hierna doe ik er eerst een primer van sikkens overheen en schilder daarna met de kwast af met high gloss ook van sikkens. Dit levert tot nu toe een mooi resultaat op. Ik heb nog niet veel gedaan, alleen het dak wit en de motorkap blauw maar het is al een hele verbetering.
Vooral het schuren is een lastig werkje maar als je dit grondig en nauwkeurig doet heb je er lang plezier van anders erger je je toch nog jaren aan eventuele oneffenheden.
Ik werk overigens met de kwast omdat dit bij mij vaak gladder wordt en omdat er zoveel oneffenheden popnagels etc aan een landrover zitten dat je voor een regelmatig resultaat toch meer aan het kwasten als aan het rollen bent.

Evert Jan
Bob Nonnekens

Bericht door Bob Nonnekens »

Rene Gans (AutoRega in Ede, zie [www.autorega.nl]) levert alle origibele lakkleuren (per halve of hele liter).

Op basis van originele lakcodes laat hij de verf opnieuw en evt. op bestelling mengen.

Ik ga nu de binnenkant van mijn 88" weer in zijn originele licht pastel groen schilderen.

Vraagje van mijn kant: ik krijg een offerte voor het stralen van mijn velgen 23,50 euro per velg excl. BTW. Is dat een beetje een normale prijs? Ik moet daar toch wel even van slikken. Anderzijds lokt het me niet 2 dagen met het handje die dingen schoon en kaal maken.
Wat voor type lak kan ik het beste op de velgen gebruiken, dezelfde als op de carrosserie?

Bob N. (SIII 88"StaWag -- 't werkezeltje)
Aad Koene

Bericht door Aad Koene »

Bob,

dat stralen loopt aardig in de papieren, als je velgen niet ernstig geroest zijn zou ik ze zelf voor dat geld schoonmaken.
Origineel wordt dezelfde lak die voor het dak gebruikt wordt, ook voor de velgen gebruikt.
Zo dun mogelijk aanbrengen, des te minder kans heb je dat er stukje afspringen.

Aad Koene, LR S2a Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Bob

Bericht door Bob »

Andre,

Net mijn 110 van een nieuwe laag verf voorzien. Afbijt heb ik gebruikt, veel afbijt. Niet goedkoop maar het gaat na een paar laagjes er snel af en je komt tot op een goede laag of het alu. Gronden afschuren en dan rollen is mij goed bevallen, geen spuitkwaliteit maar wel acceptabel van een meter afstand.
Het leger gebruikt geen grondverf of schuurpapier endus zou ik het risico niet nemen er veel nieuwe verf op te smeren en dan de lagen eronder eraf te zien bladderen.
Ik zou zeggen, veel plezier met de klus, of nodig veel vrienden uit.

ALOHA Bob
Marchel Gerbers

Afbijt middel kan het aluminium aantasten

Bericht door Marchel Gerbers »

In eerdere prikkers is de opmerking vaak genoeg naar voren gekomen dat afbijtmiddel het aluminium kan aantasten. Veel afbijtmiddel gebruiken zou ik dus afraden. Goed afkrabben, goed schuren (bijna tot het aluminium) en hierna de verf er op lijkt mij de beste metode. Afbijtmiddel gebruiken is mogelijk maar dan direkt na afloop goed afspoelen.

Gr,

Marchel
Plaats reactie