stuurhuis veramponeerd ???

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Marc

stuurhuis veramponeerd ???

Bericht door Marc »

Heren prikkers,

Ik heb bij mijn 110 HT 2.5dt met onbekrachtigd stuurhuis een vreemd verschijnsel.
Ik heb net remklauwen gereviseerd en bussen rondom vervangen en een beetje speling uit het stuurhuis weggesteld. Nu heb ik dat bij naar links en naar rechts sturen soms ineens vrij zwaar gaat. ik moet dan het stuur handmatig terugdraaien als ik uit de bocht kom. Fusee en lagers is echt prima in orde!!! Is mijn stuurhuis
nu aan barrels of moet ik dit gewoon even aanzien omdat hij net gesteld is.
Als de vooras van de grond is voel ik geen zwaar punt o.i.d. bij stuuruitslag.

Iemand een suggestie ???

Greetz,
wilberth

Re: stuurhuis veramponeerd ???

Bericht door wilberth »

beetje losser stellen. Stuurhuizen hebben in de middenstand altijd iets meer ruimte (slijtage) dus als je daar alle spelingg eruit stelt, staat hij te strak bij volle uitslag naar links of rechts.

Niet te lang mee wachten.

Groet, Wilberth
paulus

Bericht door paulus »

yep! losser zetten!
wilberth

Bericht door wilberth »

let wel, ik zeg dit vanwege het soms en ineens in je omschrijving typisch iets van maattoleranties in je stuurhuis... als je vrijwel constant te veel kracht moet zetten kan het ook zijn dat je fusee net iets te strak staat, maar ik zou beginnen met het stuur huis dus...

groet Wilberth
...daarom maak je dus een proefritje tussen de verschillende afstellingen door, dan weet je tenminste waar je het zoeken moet als er iets geks gebeurd...
Plaats reactie