Bandenmaat op Disco1

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Victor Rutten

Bandenmaat op Disco1

Bericht door Victor Rutten »

Een kennis van mij heeft onlangs een Disco1 uit 1995 gekocht en wil nu MT's op stalen velgen monteren voor in het terrein.

Hij rijdt nu op wegbanden 235/70/16 op lichtmetalen velgen.

Wat is de maximale maat die men zonder verdere modificaties onder een Disco1 kan monteren, 235/85/16?

Heeft iemand misschien nog een setje disco1 velgen liggen?

Groeten, Victor
Disco

Re: Bandenmaat op Disco1

Bericht door Disco »

[members.shaw.ca]

hebbie hier wat aan?

Theo
RoLandrover

Bericht door RoLandrover »

De lijst klopt wel aardig,..echter is er geen rekening gehouden met de offset van de gebruikte velgen en er word nergens gesproken over de eventuele verhoging van de auto die nodig is bij sommige maten.

namelijk, kunnen de laatste serie banden never onder een disco op standaard hoogte,
ook niet met de beschreven 'nodige modificaties'

maar hou inderdaad de 235/85 aan, en je zit gewoon goed en staat een ongelifte disco erg goed

Grtn,

Roland

<b>The Ran-ge R-over Project .
*
</b> <a href="[rolandrover.nl] src="[www.rolandrover.nl]; alt="LOVE,PEACE'N'AXLEGREASE."></a>

[www.rolandrover.nl]
Columbus

Bericht door Columbus »

morgen... nieuwe veren
donderdag.... BFG - AT 235-85-16
:-)
Roald DI TDI&amp;3.9V8

Bericht door Roald DI TDI&amp;3.9V8 »

de originele camel disco's reden op 6.5-16 ik rij met 7.5-16 voor in het terrein zonder problemen en dat staat weer gelijk aan 235/85-16
Andrew V8 RRC

Bericht door Andrew V8 RRC »

een oom van mij rijd op general grabber AT2 in de maat 245 70 16 deze raken de achter schermenvij het inveeren.

Groet Andrew.
Jan-Cor

Bericht door Jan-Cor »

Ik heb in het terrein gereden met 7,5 x 16 en op de weg met 235/85R16. Beide zonder problemen en met normale standaard stalen velgen zonder verhoging.

Groetjes, JC
Johan

Bericht door Johan »

Hoi Victor,

ik heb nog een setje stalen velgen (5 stuks) liggen voor een Disco 1. Laat maar even weten of je belangstelling hebt.

Gr, Johan
Zandrovertje

Bericht door Zandrovertje »

Ik rijdt ook op 235/85/R16 Maar Fedima's Etreme lopen dan wel links en rechts aan hoor. Maar verhogen is een optie en ik heb toevallig net een 2 "lift set gekocht.

Groetjes Zandrovertje

www.zandrovertje.be
RoLandRover

Bericht door RoLandRover »

Cover banden als de FEDIMA's zijn vaak een maatje groter dan de originele band was. Om een carcas word een nieuwe laag rubber gezet vandaar.

en natuurlijk is e.e.a. afhankelijk van de verg offset.

grtn,

Roland @ work
Disco 99

Bericht door Disco 99 »

Ik heb er 245/70-16 goodyear wrangler hp op liggen en is niet opgehoogt of dergelijk en de banden raken nooit iets groetjes Theo
Plaats reactie