Remprobleem?!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Reeg

Remprobleem?!

Bericht door Reeg »

Prikkers,

Gisteren mijn maatje Piet nog even geholpen met de laatste controle voor de APK.
Tijdens het rijden had hij ineens geen remdruk meer, dus maar weer voorzichtig terug naar huis.
Daar aangekomen alles nog eens nagekeken en 2 velgen waren behoorlijk warm.
Alle remmen dus nog eens nagesteld en wat bleek op een of andere rare wijze blijft er druk op het systeem staan. De pedaaldruk zakt echter langzaam weg
Dus de hoofdremcylinder en de rembekrachtiger gecontroleerd,alles nogmaals ontlucht. Hier was helaas niets aan te ontdekken.
Iemand tips??
Het is een Series III, 88", dieseluitvoering.

REEGards (en een teleurgestelde Piet die zijn keuringsafspraak moest afzeggen)
Anthonie

Re: Remprobleem?!

Bericht door Anthonie »

Kijk een naar de rubber remleidingen,

Als deze wat ouder worden kunnen ze van binnen gaan verstoppen, waardoor je, na 1 maal op je rem trapt druk ik de remcilinders houd.( die dus lekker warm loopt). Er komt dan een propje in de remleiding, en door de druk die je met je voet uitoefend komt dat vast te zitten in de leiding, en de druk achter dit propje kan dan niet meer weg.

Zelf al eens gehad met een MGA, heel vervelend, zeker als je niet in de buurt van je huis bent. Ik weet alleen niet meer of de pedaaldruk toen ook weg viel (dacht het niet)

Succes,

Groet,

Anthonie

<a href=http://balder.prohosting.com/dappie>[balder.prohosting.com];
Reeg

Bericht door Reeg »

Anthonie,

Bedankt voor het meedenken, maar het zit vooral in de achterwielen en daar zit geen rubberen remleiding.

REEGards
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Jawel eentje aan de rechterzijde van het chassis terhoogte van de aandrijfas aan de binnenzijde van het chassis naar de as toe......

Groetjes Bowy

ps of heb je deze vervangen voor een koperen ??? (dat lijkt me erg onverstandig!!)
The_Dude

Bericht door The_Dude »

Mijn lightweight 2.25D heeft 1 rubbere remleiding achter.
Volg de splitter op je achteras eens als het goed gaat gaat er een rubbere leiding naar het chassis en daar zit dan weer koper aan.
Volgens mij hebben ze dat allemaal.

Groet,
Martijn
The_Dude

Bericht door The_Dude »

Hey bowy,
bommer man was je net eerder lol
2 zielen een gedachte

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Reeg

Bericht door Reeg »

Oeps

Inderdaad er zit er wel een, maar wat verklaart dan het sponzige pedaal?

REEGards
Serious IIa

Hoi Reeg

Lucht is de enige veroorzaker van een sponzig pedaal, of natuurlijk 1 van de flexibele leidingen die bijna lek is daardoor opzwelt......

Groetjes Bowy
Anthonie

Bericht door Anthonie »

Precies wat Bowy zegt,

als de flexibele remleidingen bijna versleten zijn krijg je een licht sponzig gevoel in de remmen, en lucht geeft een grooter sponzig gevoel...

Succes met zoeken, controleer de flexibeleleidingen eens op haarscheurtjes, (buitenzijde) volgens de apk mogen er geen haarscheuren in zitten, maar lichte scheurtjes kunnen nog wel (wel denken aan vervanging)

Groet,

Anthonie

<a href=http://balder.prohosting.com/dappie>[balder.prohosting.com];

(oww jah, mijn 88 IIa is nog steeds te koop)
Anthonie

Bericht door Anthonie »

Heb je trouwens je rembekrachtiger al uitvoering gecontroleerd, die kan het wegvallen van de druk verklaren, dit schoot me ineens tebinnen, ik heb alleen even geen idee wat het kan zijn...
Serious IIa

Nee dat kan niet door je rembekrachtiger komen, maar wel door je mastercilinder, als deze gaar is valt de druk ook soms zomaar opeen weg........

Groetjes Bowy
Victor Rutten

Bericht door Victor Rutten »

Ik heb nog wel een set gebruikte flexibele leidingen over, ik heb ze op mijn auto vervangen door staalflexleidingen.

Voor 5 euro plus verzendkosten stuur ik ze op.

Groeten Victor.
Reeg en Piet

Hij doet het weer :-)

Bericht door Reeg en Piet »

Prikkers,

Bedankt voor de tips!
We hebben zojuist de remcilinder vervangen, ik had er nog eentje liggen,
en het functioneert weer :-)

REEGards
Plaats reactie