schakelaars en de g4

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
tijn Leussink

schakelaars en de g4

Bericht door tijn Leussink »

Nu mijn Defender 90 "muddy" steeds meer lampen krijgt zit ik te denken om een nieuwe schakel paneeltje te maken voor alle lampen. Heeft er iemand hier een voorbeeld van of een idee over hoe dit het beste te doen is. Mijn idee was om een schuin opstaand plaatje op de plek van de asbak te maken en hier de schakelaars in te bouwen, is dit verstandig?

Tevens laat ik nu alle bedrading via de metalen deksel onder mijn stoel de cabine in lopen. Hierdoor is de bak, met de accu er in, natuurlijk niet meer waterdicht. Hoe kan ik dit het beste doen, zodat hij wel water dicht is??

Ik hoorde van een vriend van mij dat er afgelopen week een uitzending op was geweest over de G4. Weet iemand wanneer en op welke zender dit was. voor een eventuele herhaling/vervolg.

met vriendelijk groet Tijn Leussink

Land Rover Defender 90 TD5 1999 'muddy'
Dennis - RNLMC

Re: schakelaars en de g4

Bericht door Dennis - RNLMC »

Hoi
uitzending was op sbs6 ik had vandaag al de herhaling gezien
maar ze gaan 4 x 1 uitzending doen in aug.
weet alleen ff niet de naam van het auto programma
groetjes dennis
Peter Stroomberg

Bericht door Peter Stroomberg »

De accubak van een TD5 is bewust niet waterdicht gemaakt! Het manual maakt hier ook melding van! Heeft te maken met het soort van accu dat gebruikt wordt.

Voor je schakelaars kan je ook denken aan:
[www.ex-tec.de]
[www.ex-tec.de]

Ik heb zelf de electra extra's onder de bijrijders stoel, hier zit in de rubber flensen (doorvoer) de mogelijkheid om extra draden te trekken.

Peter Stroomberg
90 TD5 2000 'Elvis'
Aad (Marshall)

Bericht door Aad (Marshall) »

Misschien is een optie om gewoon b.v. 24 volt schakelaars te halen bij een electronica winkel ??

je kent ze waarschijnlijk wel zo'n rechthoekig blokje met een tuimel erop (meestal metaal) deze zijn er in verschillede maten en hebben een gat nodig van ong. 10MM
tevens zijn hiervoor metalen plaatjes to koop waar je b.v. de functies kan zetten.
nemen weinig ruimte in en zijn "multifunctioneel"

b.v. 10 schakelaars op een rijtje op een plaatje van 15CM breed bij max 5CM hoog zou moeten kunnen.

Voor de accubak..
moet die niet kunnen luchten ??
of zo als hierboven werd gezegd rubber flens(ringen) die de bedrading omsluiten en redelijk waterdicht zijn.

ik weet van vroeger was er een soort zwarte pasta, dit gebruikte mijn vader wel eens op het werk.
het wordt niet keihard maar sluit hermetisch alles af..
Ik zou alleen niet weten hoe het heet.

[www.bbt4vw.com] (schakelaar staat op regel 6 ( zwart en wit ) even een vorobeeldje

veel suc6

Aad (Marshall)
Plaats reactie