Scurend geluid achterwielel
Scurend geluid achterwielel
Geachte Landroverliefhebbers,
Sinds enige tijd maakt mijn 110 landrover (1996) een soort schurend geluid aan beide achterwielen, net of dat het metaal op metaal is terwijl de remblokken van de schijfremmen OK zijn. Het lijkt wel of er zaqnd inzit (???)
Wat zou dit kunnen zijn en beter nog hoe kom ik er van af???
Dank voor jullie input!
Wil
Sinds enige tijd maakt mijn 110 landrover (1996) een soort schurend geluid aan beide achterwielen, net of dat het metaal op metaal is terwijl de remblokken van de schijfremmen OK zijn. Het lijkt wel of er zaqnd inzit (???)
Wat zou dit kunnen zijn en beter nog hoe kom ik er van af???
Dank voor jullie input!
Wil
Re: Scurend geluid achterwielel
Laatst terrein gereden of veel door modderwater?
Er kan dan zand en vuil tussen de blokken en de remschijf zitten.
Ook zou er vuil tussen de beschermplaat en de schijf kunnen zitten.
Maar in het aller ergste geval zijn je wiellagers kapot.
fb
Er kan dan zand en vuil tussen de blokken en de remschijf zitten.
Ook zou er vuil tussen de beschermplaat en de schijf kunnen zitten.
Maar in het aller ergste geval zijn je wiellagers kapot.
fb
Bij mijn 88 zijn het dan de lagers, kun je controleren door een wiel op te krikken en kijken of het lager speling heeft door het heen en weer te bewegen.
Ik weet niet hoeveel de opbouw afwijkt van een 110, maar kan me voorstellen dat dat op elkaar lijkt.
Succes,
Peter
Ik weet niet hoeveel de opbouw afwijkt van een 110, maar kan me voorstellen dat dat op elkaar lijkt.
Succes,
Peter
Heb ik ook gehad met mijn rechter achtwiel (Def 110 bj.2000).
Bleek te weinig of verdroogt vet te zijn in het wiel lager. Deze gedemonteerd, schoon gemaakt en opnieuw in elkaar gezet. Daarmee is het nu al meer dan 1.5 jaar verholpen.
Gr. Erik-Jan
Bleek te weinig of verdroogt vet te zijn in het wiel lager. Deze gedemonteerd, schoon gemaakt en opnieuw in elkaar gezet. Daarmee is het nu al meer dan 1.5 jaar verholpen.
Gr. Erik-Jan
Dank voor je info, ik zal het gaan controleren!
(heb veel in nde modder gezeten!)
Groet Wil
(heb veel in nde modder gezeten!)
Groet Wil
Dank voor je info, er zit geen speling op de lagers! Dat hebben we gecontroleerd!
Schoonmaken is een goede optie! Dank en groet Wil
Schoonmaken is een goede optie! Dank en groet Wil