Geschakelde spanning alarm ruimtesensor

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
vincent

Geschakelde spanning alarm ruimtesensor

Bericht door vincent »

Wie o wie weet welke kleur draad van het alarm de draad is die de ruimtebewaking van een TD5 in werking zet. Ik wil deze gebruiken om middels een monoflop schakeling de centrale deurvergrendeling de bekrachtigen. Heb een heel setje paarse draden lopen.

Ik weet dat er ooit een keer een bericht over heeft gestaan maar ik kan geen artikels meer vinden over centrale vergendeling???

Vincent
Larosaurus

Re: Geschakelde spanning alarm ruimtesensor

Bericht door Larosaurus »

Ha die Vincent, wat ben je toch allemaal uit aan het spoken, ga toch rijden in die tijd. Je moet gewoon zorgen dat je auto zo vies is dat niemand hem uberhaubt durft aan te raken, heb je geen alarm en geen vergrendeling nodig... Ik moet idd ook maar weer eens een CV monteren, heb die eruit gesloopt vanwege disfunctioneren, maar het is natuurlijk wel erg handig, heb jij ook op de achterdeur CV?
Vincent

Bericht door Vincent »

Hey kerel, Ik zou eigenlijk ook liever rijden, maaaarrr. Sleutelen is en blijft leuk. Achteraf ben ik blij dat ik dit plan heb gehad. Bij het demonteren van de deurpanelen bleken de deuren zo rot als.... tja een Land Rover te zijn. Heb dus behoorlijk aan de deuren lopen slijpen. Beetje lassen wat polyester...,

Maar goed, Ik vond cv toch wel handig, zeker in de ardennen als je tig keer per dag met volle handen de auto in moet. Leuk projectje. Alleen iets meer tijd gekost dan verwacht.

Voor de prikkerdag nog wel wat werk. Na nazien bleek het type motor dat ik heb een potentieel risico voor het beruchte oliepomp boutje, deze wil ik nog nazien voor die tijd.

De cv voor de achterdeur moet ik nog gaan bedenken. Momenteel zit ik met het electronica gebeuren te stoeien. Heb me wat bedacht maar weet niet of dit gaat werken.

Hou je op de hoogte
Hugo

Bericht door Hugo »

Vincent,

Aan de sensor zitten 2 draden. Volgens mij moet je de Zwart/Bruine hebben maar het kan ook de Wit/Zwarte zijn maar dat hoor je vanzelf :-)

Mvrgr, Hugo
Plaats reactie