klapperend voorwiel
klapperend voorwiel
beste prikkers, het volgende is het geval:
als ik met een redelijke snelheid door een kuil rijd, wil het rechterwiel nog wel eens slingeren. met mijn normale wegbanden is het minder dan met terreinbanden.
De stuurkogelkoppen zijn allemaal goed, en de speling in mijn stuurhuis is nu weg
maar nog steeds is het probleem niet weg.
Waar zal k eens verder zoeken???
Groetjes,
James en Morgaine 109 (1970 SIIA)
als ik met een redelijke snelheid door een kuil rijd, wil het rechterwiel nog wel eens slingeren. met mijn normale wegbanden is het minder dan met terreinbanden.
De stuurkogelkoppen zijn allemaal goed, en de speling in mijn stuurhuis is nu weg
maar nog steeds is het probleem niet weg.
Waar zal k eens verder zoeken???
Groetjes,
James en Morgaine 109 (1970 SIIA)
Re: klapperend voorwiel
Voorwiellager, Swivel, Swivellagers
Aad Koene, LR S2a Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Kijk ook eens naar je uitsporing als je teveel toespoor hebt is je auto ook gevoelliger voor klapperen met het stuur. (de toespoor moet ca 1,5 cm zijn aan de voorzijde van het wiel t.o.v. de achterzijde).
Door deze aanpassing was het bij mij daarna helemaal weg...........
Groetjes Bowy
ps hij stuurde daarvoor wel veel lichter
Door deze aanpassing was het bij mij daarna helemaal weg...........
Groetjes Bowy
ps hij stuurde daarvoor wel veel lichter
Ik zou stiekem toch m'n banden uitlaten balanseren(en/of tegelijk uitlijnen)
Ik vind het vreemd dat je er met wegbanden geen last van heb, je zou dus zeggen dat het dan aan de band of velg moet liggen.
Het is het proberen waard
groeten Theo Kaufmann/Disco
Ik vind het vreemd dat je er met wegbanden geen last van heb, je zou dus zeggen dat het dan aan de band of velg moet liggen.
Het is het proberen waard
groeten Theo Kaufmann/Disco
Theo,
op zich niet vreemd omdat een wegband een strakker profiel heeft en een tereinband grover.
Hierdoor zal een terreinband een ongelijk verdeeld grippatroon laten zien en eerder reageren op oneffenheden en speling.
op zich niet vreemd omdat een wegband een strakker profiel heeft en een tereinband grover.
Hierdoor zal een terreinband een ongelijk verdeeld grippatroon laten zien en eerder reageren op oneffenheden en speling.
Ter aanvulling,
Omdat de terreinbanden in dit geval ook groter zijn wordt de sporing nog beroerder! (met mijn tijdelijk gemonteerde 205x16 (65 a70 cm) bandjes had ik nergens last van maar toen ik mijn 900x16 banden (93 cm) monteerde was hij niet meer te houden
Nu trouwens nergens meer last van !!!
Groetjes bowy
Omdat de terreinbanden in dit geval ook groter zijn wordt de sporing nog beroerder! (met mijn tijdelijk gemonteerde 205x16 (65 a70 cm) bandjes had ik nergens last van maar toen ik mijn 900x16 banden (93 cm) monteerde was hij niet meer te houden
Nu trouwens nergens meer last van !!!
Groetjes bowy
ik denk niet dat het aan de banden ligt, alles is gebalanceerd. Ik zal het toespoor eens bekijken. En eventueel de lagers waar Aad het over heeft. Mijn ex leger heeft geen stuurdemper, ik wil eerst zeker weten dat alles goed is en dan pas zo'n ding
monteren.In iedergeval weer bedankt voor de reacties!!!
James
monteren.In iedergeval weer bedankt voor de reacties!!!
James