Koppelingsproblemen Range Rover
Geplaatst: di 06 feb 2007, 20:33
Naast de 110 die het bijna niet doet, de ambu die nogal wat vooras problemen heeft, doet ook de laatste telg van de Land Rover familie Wit het niet...nl de RR.
Deze had al erg veel last van een steeds sompiger koppelingspedaal waar bijna geen druk meer op zat. Dus eens gaan kijken wat dat was, bleek de hoofdcilinder niet meer te pompen. Dus deze vervangen, maar nog steeds niets. Bij nadere inspectie bleek dat de rubbers in de cilinder helemaal vergaan zijn, dus ik vermoed dat de vorige eigenaar er verkeerde olie in heeft gegooid, want ik heb er nooit wat bij gedaan (er hoort toch gewoon DOT3 in?)
Nu ga ik ook de slave cilinder vervangen, maar moet ik verder nog meer doen? Zou ik dat stuk flexibele rubberen leiding ook moeten vervangen (deze krijg ik nl waarschijnlijk niet los zonder een deel van de uitlaat te demonteren...)
Grt Bas
<a href="[landrover109.blogspot.com">Land] Rover series III ambulance 1976</a>
Range Rover V8 1974
Deze had al erg veel last van een steeds sompiger koppelingspedaal waar bijna geen druk meer op zat. Dus eens gaan kijken wat dat was, bleek de hoofdcilinder niet meer te pompen. Dus deze vervangen, maar nog steeds niets. Bij nadere inspectie bleek dat de rubbers in de cilinder helemaal vergaan zijn, dus ik vermoed dat de vorige eigenaar er verkeerde olie in heeft gegooid, want ik heb er nooit wat bij gedaan (er hoort toch gewoon DOT3 in?)
Nu ga ik ook de slave cilinder vervangen, maar moet ik verder nog meer doen? Zou ik dat stuk flexibele rubberen leiding ook moeten vervangen (deze krijg ik nl waarschijnlijk niet los zonder een deel van de uitlaat te demonteren...)
Grt Bas
<a href="[landrover109.blogspot.com">Land] Rover series III ambulance 1976</a>
Range Rover V8 1974