Naast de 110 die het bijna niet doet, de ambu die nogal wat vooras problemen heeft, doet ook de laatste telg van de Land Rover familie Wit het niet...nl de RR.
Deze had al erg veel last van een steeds sompiger koppelingspedaal waar bijna geen druk meer op zat. Dus eens gaan kijken wat dat was, bleek de hoofdcilinder niet meer te pompen. Dus deze vervangen, maar nog steeds niets. Bij nadere inspectie bleek dat de rubbers in de cilinder helemaal vergaan zijn, dus ik vermoed dat de vorige eigenaar er verkeerde olie in heeft gegooid, want ik heb er nooit wat bij gedaan (er hoort toch gewoon DOT3 in?)
Nu ga ik ook de slave cilinder vervangen, maar moet ik verder nog meer doen? Zou ik dat stuk flexibele rubberen leiding ook moeten vervangen (deze krijg ik nl waarschijnlijk niet los zonder een deel van de uitlaat te demonteren...)
Grt Bas
<a href="[landrover109.blogspot.com">Land] Rover series III ambulance 1976</a>
Range Rover V8 1974
Koppelingsproblemen Range Rover
Re: Koppelingsproblemen Range Rover
Dag Bas,
Bij mijn 110 HT kun je als je met een kleine ratel met verlengstuk werkt de uitlaat gewoon laten zitten. Er is dan genoeg ruimte om de slave voorzichtig naar buiten
te manouvreren. Denk om het pennetje in de koppelingsgaffel !!!!
Succes
Bij mijn 110 HT kun je als je met een kleine ratel met verlengstuk werkt de uitlaat gewoon laten zitten. Er is dan genoeg ruimte om de slave voorzichtig naar buiten
te manouvreren. Denk om het pennetje in de koppelingsgaffel !!!!
Succes
Re: Koppelingsproblemen Range Rover
slangetje alleen vervangen als het nodig is. Is namelijk een k...karwei. Ik vervang 'm altijd als het blok eruit is. Dan kun je er makkelijk bij. Slave cilindertje is zonder problemen te vervangen. Ontluchten kun je het beste van onderaf doen. Een oliespuitje vullen met remolie slangetje op ontluchtingsnippel van slave en pompen maar.