Steun actie
Re: Steun actie
Als Laro-rijder ben ik juist VOOR de km-heffing!
Die komt nl in de plaats van de gewone wegenbelasting.
Met het lage aantal km's van de gemiddelde oude landrover lijkt
me zo'n km-heffing veel voordeliger: ipv de verplichte 85 euro per maand, (voor dit jaar gemiddeld hooguit 100 km per maand!) gaat dat veel geld schelen, want 1 euro per km zal het nooit worden, eerder 5 a 10 cent.
Dus een oproep op dit prikbord gaat je niet veel opleveren...
Roel
Die komt nl in de plaats van de gewone wegenbelasting.
Met het lage aantal km's van de gemiddelde oude landrover lijkt
me zo'n km-heffing veel voordeliger: ipv de verplichte 85 euro per maand, (voor dit jaar gemiddeld hooguit 100 km per maand!) gaat dat veel geld schelen, want 1 euro per km zal het nooit worden, eerder 5 a 10 cent.
Dus een oproep op dit prikbord gaat je niet veel opleveren...
Roel
Ook ik ben vóór km heffing. Lijkt me een eerlijk systeem, veel gebruik maken van de weg, veel betalen. Alleen af en toe een boodschapje, mooi goedkoop.
(voor mij duur, ik rij erg veel....)
(voor mij duur, ik rij erg veel....)
maar voor de belastingvrij rijder is het klote maar hoe kunnen ze het controleren eigenlijk?? alleen op de snelweg??
Als het goed is is het voor de belastingvrij rijders niet zo erg. Die regeling is bedoeld om voordelig een klassieke auto te kunnen HEBBEN en er af en toe een rondje mee te rijden. Dan zal het ook met km heffing niet veel kosten.
Helaas wordt de belastingvrij regeling veel misbruikt door mensen die mooi goedkoop een dagelijkse auto willen rijden. Vooral veel gedaan door modern rijdende mercedessen, citroen ds, volvo's, range rovers en ook wel een boel series land rovers. Deze auto's zijn zeker bij dagelijks gebruik ook nog eens een behoorlijke milieubelasting.
Ik heb zelf ook wel twee belastingvrije auto's maar ik haal amper de 500 km per jaar ermee, daar wil ik best naar ratio voor betalen.
Misschien zouden ze de belastingvrij regeling moeten behouden maar dan met een maximum aantal kilometers per jaar ofzo..
Helaas wordt de belastingvrij regeling veel misbruikt door mensen die mooi goedkoop een dagelijkse auto willen rijden. Vooral veel gedaan door modern rijdende mercedessen, citroen ds, volvo's, range rovers en ook wel een boel series land rovers. Deze auto's zijn zeker bij dagelijks gebruik ook nog eens een behoorlijke milieubelasting.
Ik heb zelf ook wel twee belastingvrije auto's maar ik haal amper de 500 km per jaar ermee, daar wil ik best naar ratio voor betalen.
Misschien zouden ze de belastingvrij regeling moeten behouden maar dan met een maximum aantal kilometers per jaar ofzo..
Naast de kilometers van klassieke auto's en liefhebber auto's spelen voor ons ook de kilo's nog eens mee. Duurder/zwaarder dan een 110 of disco kun je bijna niet rijden in het huidige systeem. Dat gaat veel schelen!!
Gr. Willem
[www.landrover-defender.eu]
Gr. Willem
[www.landrover-defender.eu]