KNN filter
KNN filter
Ik heb een KnN luchtfilter. Die kan je schoonmaken in een sopje is mij verteld. Dat wil ik gaan doen, maar daarna moet er wat olie overheen gedaan worden, maar dat weet ik niet meer: wat voor olie en hoe?
Kan iemand me dat vertellen?
Dank!
Everhard Mulder
Kan iemand me dat vertellen?
Dank!
Everhard Mulder
Re: KNN filter
als je slim bent koop een cleaner setje van k&n zelf
die is heel goed en daar zit ook olie bij
alle andere middelen geven niet het gewenste resultaat.
als je een k&n setje neemt word het echt als nieuw!!
grtn paul
die is heel goed en daar zit ook olie bij
alle andere middelen geven niet het gewenste resultaat.
als je een k&n setje neemt word het echt als nieuw!!
grtn paul
was er ook benieuwd naar en vond "A K&N Filter needs to be serviced every 50,000 miles. More frequent service may be necessary under extreme conditions such as off-road use where dusty conditions are prominent. Use only K&N brand Air Filter Cleaner and Air Filter Oil when servicing a K&N product."
van [www.edmunds.com]
en verder [www.digicar.eu] even ctrl+f op 'olie' en daar staat het setje van k&n zelf.
wie weet zijn er prikkers tried&tested alternatieven?
gr.
peter
van [www.edmunds.com]
en verder [www.digicar.eu] even ctrl+f op 'olie' en daar staat het setje van k&n zelf.
wie weet zijn er prikkers tried&tested alternatieven?
gr.
peter
heb al eens een filter gewassen met wasbenzine en ingespoten met kruipolie.
allereerst wordt het niet echt schoon en ten tweede houd de originele filterolie veel meer vuil tegen
verder weet ik geen alternatieven, ik neem k&n
allereerst wordt het niet echt schoon en ten tweede houd de originele filterolie veel meer vuil tegen
verder weet ik geen alternatieven, ik neem k&n
Dank voor de tip: heb het schoonmaak-setje zojuist besteld, hoewel ik zag dat ik nog wel even te gaan heb. Ik heb dat filter nu 20.000 km, terwijl het pas na 80.000 verschoond hoeft te worden. Maar goed, ik heb het setje en een keerje extra schoonmaken kan geen kwaad, lijkt me!
Everhard
Everhard
Hallo,
Mij is verteld nadat je het opnieuw met olie hebt ingespoten, het filter erg goed moet laten uitlekken en drogen,
Reden hiervoor is dat de luchtmassa meter die NA het luchtfilter zit, met hitte draadjes werkt. Zou hier tijdens het rijden constant kleine druppeltje olie opkomen, dan kan dit het einde zijn van je luchtmassameter door verbranding van de draadjes.
Dit geld natuurlijk alleen voor auto's met een motormanagement systeem er in.
Dus ik leg het filter even een weekend in de kamer op een krant, en dan regelmatig draaien.
Richard
Mij is verteld nadat je het opnieuw met olie hebt ingespoten, het filter erg goed moet laten uitlekken en drogen,
Reden hiervoor is dat de luchtmassa meter die NA het luchtfilter zit, met hitte draadjes werkt. Zou hier tijdens het rijden constant kleine druppeltje olie opkomen, dan kan dit het einde zijn van je luchtmassameter door verbranding van de draadjes.
Dit geld natuurlijk alleen voor auto's met een motormanagement systeem er in.
Dus ik leg het filter even een weekend in de kamer op een krant, en dan regelmatig draaien.
Richard