200TDI Turbo (lagers?)
200TDI Turbo (lagers?)
Al een tijd maakt mijn 200TDI Turbo een 'grrr' geluid na start en bij stationair toerental, beetje een geluid gelijk aan versleten dynamo lagers. Wat is de snelste/eenvoudigtste manier om dit te checken? KM stand ca. 224000. Gr. Marco
Re: 200TDI Turbo (lagers?)
ik neem aan dat hij dan ook olie lekt... of verbruikt.. en dat het luchtfilter onder de olie zit...
Ja, zit ook olie in, maar dat kan ook via de carter ontluchting komen. Net even opgehaald en er zit zeker 1mm zijdelingse speling op het asje van de turbo, je kunt de speling horen als je het asje heen en weer trekt. Draait verder wel redelijk soepel rond. Gr. Marco
Een turbo draait met zo ontzettend veel toeren dat die echt spelingvrij moet zijn.
1mm is al behoorlijk veel en wanneer deze olie gaat aanzuigen en via de motor gaat verbranden ben je toe aan een nieuwe of gereviseerde denk ik.
Ik heb het ook gehad en het ging gepaard met steeds meer rook (door de olie) en het aanzuigen van olie ging zelfs zover dat mijn oliedruklampje ging branden.
1mm is al behoorlijk veel en wanneer deze olie gaat aanzuigen en via de motor gaat verbranden ben je toe aan een nieuwe of gereviseerde denk ik.
Ik heb het ook gehad en het ging gepaard met steeds meer rook (door de olie) en het aanzuigen van olie ging zelfs zover dat mijn oliedruklampje ging branden.