Massa kentekenverlichting
Geplaatst: di 23 jan 2007, 12:23
Mede-Prikkers,
SAM begint nu echt weer in rijdende staat te komen. Nadat we hem net voor de jaarwisseling voor het eerst sinds 1,5 jaar weer hebben gestart, zitten nu ook de motorklep, achterklep en de nodige lampen op hun plekken.
De verlichting voor en achter werkt perfect, behalve de kentekenverlichting. Dit heeft alles te maken met de mass. Onze LW heeft zo'n mooie uitklapbare kentekenplaathouder zodat met open klep het kenteken alsnog gelezen kan worden. Daaronder maakt de kentekenverlichting massa met de alu-achterklep. Dat heeft nooit problemen gegeven, maar op de één af andere manier maakt het lampje nu op diezelfde (standaard) plek geen massa meer. Ik heb dat getest door met een andere, losse draad ergens anders (niet op de klep) massa te maken en dan werkt ie dus wel.
Ik heb het idee dat dit met de nieuwe verflaag te maken heeft waardoor er geen rechtstreeks contact meer is tussen klep en chassis. Kan dat? Hoe kan ik dit het simpelste oplossen? Gewoon een stukje kaal maken tussen klep en chassis of zo? Een nieuwe draadje trekken doe ik eigenlijk liever, maar die netjes wegwerken valt niet mee.
Groeten,
Erskine
SAM 88 LW uit 1981
SAM begint nu echt weer in rijdende staat te komen. Nadat we hem net voor de jaarwisseling voor het eerst sinds 1,5 jaar weer hebben gestart, zitten nu ook de motorklep, achterklep en de nodige lampen op hun plekken.
De verlichting voor en achter werkt perfect, behalve de kentekenverlichting. Dit heeft alles te maken met de mass. Onze LW heeft zo'n mooie uitklapbare kentekenplaathouder zodat met open klep het kenteken alsnog gelezen kan worden. Daaronder maakt de kentekenverlichting massa met de alu-achterklep. Dat heeft nooit problemen gegeven, maar op de één af andere manier maakt het lampje nu op diezelfde (standaard) plek geen massa meer. Ik heb dat getest door met een andere, losse draad ergens anders (niet op de klep) massa te maken en dan werkt ie dus wel.
Ik heb het idee dat dit met de nieuwe verflaag te maken heeft waardoor er geen rechtstreeks contact meer is tussen klep en chassis. Kan dat? Hoe kan ik dit het simpelste oplossen? Gewoon een stukje kaal maken tussen klep en chassis of zo? Een nieuwe draadje trekken doe ik eigenlijk liever, maar die netjes wegwerken valt niet mee.
Groeten,
Erskine
SAM 88 LW uit 1981