Niets verbaast mij nog met dit voertuig: hij loopt weer en eindelijk een stekkie gevonden om het geheel van onder met een hogedrukspuit schoon te spuiten....
Nadat alles weer opgedroogd was heb ik de onderkant geinspecteerd.
En wat zie ik...? Achter de grote carterpan zie ik een soort ronde trommel wat lijkt op een koppelingshuis of iets dergelijks. Onderaande voorkant zie ik een gat waar een druppel olie aanhangt...er zit schroefdraad in....Grvrdrrvrgrd...Paniek slaat toe..Maarrrr..als ik iets verder kijk zie ik een stalen strip welke vastzit aan de achterkant van die ronde trommel en naar voren steekt. Nu komt het...aan het eind van de stalen strip zit een gat met daarin....DE PLUG.. die volgens mij in dat gat moet. Wat is dit nou weer? Hier ontgaat mij elke logica. Ik zie nu iedere techneut meewarig het hoofd schudden. Affijn, voor ik zekerheid heb, dat alles in orde is, of dat juist niet is, durf ik niet meer te starten...
Mijn vragen:
1.Wat is dit ronde ''huis''
2.Hoe kan zoiets nou?
3.Heb ik schade aangericht door zonder olie te rijden of is er iets van een diepere orde dat ik niet begrijp.
4. Ik zie nergens in die ronde trommel een soort vulopening.
5. Wat voor olie moet erin (als er al olie in moet)
Binnenkort stel ik me voor in het smoelenboek: ik heb sinds kort enkele foto's van de (in mijn ogen uiterst indrukwekkende) Series III 1979
Groetjes,
Cees