Series III 1979
-
Cees Klijn
Series III 1979
Citeer
Niets verbaast mij nog met dit voertuig: hij loopt weer en eindelijk een stekkie gevonden om het geheel van onder met een hogedrukspuit schoon te spuiten....
Nadat alles weer opgedroogd was heb ik de onderkant geinspecteerd.
En wat zie ik...? Achter de grote carterpan zie ik een soort ronde trommel wat lijkt op een koppelingshuis of iets dergelijks. Onderaande voorkant zie ik een gat waar een druppel olie aanhangt...er zit schroefdraad in....Grvrdrrvrgrd...Paniek slaat toe..Maarrrr..als ik iets verder kijk zie ik een stalen strip welke vastzit aan de achterkant van die ronde trommel en naar voren steekt. Nu komt het...aan het eind van de stalen strip zit een gat met daarin....DE PLUG.. die volgens mij in dat gat moet. Wat is dit nou weer? Hier ontgaat mij elke logica. Ik zie nu iedere techneut meewarig het hoofd schudden. Affijn, voor ik zekerheid heb, dat alles in orde is, of dat juist niet is, durf ik niet meer te starten...
Mijn vragen:
1.Wat is dit ronde ''huis''
2.Hoe kan zoiets nou?
3.Heb ik schade aangericht door zonder olie te rijden of is er iets van een diepere orde dat ik niet begrijp.
4. Ik zie nergens in die ronde trommel een soort vulopening.
5. Wat voor olie moet erin (als er al olie in moet)
Binnenkort stel ik me voor in het smoelenboek: ik heb sinds kort enkele foto's van de (in mijn ogen uiterst indrukwekkende) Series III 1979
Groetjes,
Cees
-
Hugo
Re: Series III 1979
Citeer
Cees,
Geen paniek....Je hebt zojuist de Wading Plug ontdekt. Het gat in je koppelingshuis hoort daar te zitten om eventueel gelekte olie uit je motor af te voeren. Je moet de plug alleen monteren als je met je Laro in bad gaat of als je door diep (meer dan 50cm) water moet rijden. Dan voorkomt de plug dat er water via het gat in je koppelingshuis komt.
Mvrg, Hugo
-
Aad Koene
niet vergeten: olieplug eruit!!
Ter aanvulling: na het baden of waden de plug er weer uit.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
-
Aad G
Re: niet vergeten: olieplug eruit!!
en die koektrommel is je handrem............ zo komt alles weer goed
-
Disco
Re: Series III 1979
Citeer
Zo'n waad plug zit er ook standaard niet in.
Deze zijn gewoon te koop, naast de koppelingswaad plug(die er dus niet standaard op zit zitten met name op de series de ontluchtingen op de assen(deze willen nog wel eens verstopt zitten), deze zijn trouwens te vervangen door die van een 90/110/127 etc,etc bij deze zitten ernamelijk slangetjes aan en die kan je hoog wegstoppen!
Groeten Theo Kaufmann/Disco
-
Bob Nonnekens
Re: Series III 1979
Citeer
Theo,
de breathers/ontluchters op de assen, kan ik die losdraaien om te controleren of ze wel werken? Ik ga ervan uit dat dit gewone kogelklepjes zijn waarvan het kogeltje onder zwaartekracht op zijn zitting blijft liggen (en daarmee de as afdicht) en bij overdruk van zijn zitting wordt geblazen zodat de druk eruit kan.
Kan ik over de breathers van een series niet gewoon slangetjes schuiven en hoog wegstoppen?
Bob
-
Cees Klijn
Re: Series III 1979
Citeer
Heren, heren (en misschien ook dames), bedankt voor uw reacties. Ik ben weer helemaal (!) normaal. Toch vind ik het vreemd, dat zo'n wading-plug in de rijrichting geplaatst is. Ook hierin vermoed ik een hogere waarheid. Maar affijn, mijn aandacht ligt nu weer ergens anders: wat een mooie blauwe rook puft mijn enigszins onregelmatig lopend dieselmotortje toch! En wat ruikt hij lekker heerlijk sterk! Wat zal ik daar de omstanders een plezier mee doen.....Zie deze rolprent op korte termijn in uw/ons forum..
Groetjes
Series III 1979
Citeer
Niets verbaast mij nog met dit voertuig: hij loopt weer en eindelijk een stekkie gevonden om het geheel van onder met een hogedrukspuit schoon te spuiten....
Nadat alles weer opgedroogd was heb ik de onderkant geinspecteerd.
En wat zie ik...? Achter de grote carterpan zie ik een soort ronde trommel wat lijkt op een koppelingshuis of iets dergelijks. Onderaande voorkant zie ik een gat waar een druppel olie aanhangt...er zit schroefdraad in....Grvrdrrvrgrd...Paniek slaat toe..Maarrrr..als ik iets verder kijk zie ik een stalen strip welke vastzit aan de achterkant van die ronde trommel en naar voren steekt. Nu komt het...aan het eind van de stalen strip zit een gat met daarin....DE PLUG.. die volgens mij in dat gat moet. Wat is dit nou weer? Hier ontgaat mij elke logica. Ik zie nu iedere techneut meewarig het hoofd schudden. Affijn, voor ik zekerheid heb, dat alles in orde is, of dat juist niet is, durf ik niet meer te starten...
Mijn vragen:
1.Wat is dit ronde ''huis''
2.Hoe kan zoiets nou?
3.Heb ik schade aangericht door zonder olie te rijden of is er iets van een diepere orde dat ik niet begrijp.
4. Ik zie nergens in die ronde trommel een soort vulopening.
5. Wat voor olie moet erin (als er al olie in moet)
Binnenkort stel ik me voor in het smoelenboek: ik heb sinds kort enkele foto's van de (in mijn ogen uiterst indrukwekkende) Series III 1979
Groetjes,
Cees
Nadat alles weer opgedroogd was heb ik de onderkant geinspecteerd.
En wat zie ik...? Achter de grote carterpan zie ik een soort ronde trommel wat lijkt op een koppelingshuis of iets dergelijks. Onderaande voorkant zie ik een gat waar een druppel olie aanhangt...er zit schroefdraad in....Grvrdrrvrgrd...Paniek slaat toe..Maarrrr..als ik iets verder kijk zie ik een stalen strip welke vastzit aan de achterkant van die ronde trommel en naar voren steekt. Nu komt het...aan het eind van de stalen strip zit een gat met daarin....DE PLUG.. die volgens mij in dat gat moet. Wat is dit nou weer? Hier ontgaat mij elke logica. Ik zie nu iedere techneut meewarig het hoofd schudden. Affijn, voor ik zekerheid heb, dat alles in orde is, of dat juist niet is, durf ik niet meer te starten...
Mijn vragen:
1.Wat is dit ronde ''huis''
2.Hoe kan zoiets nou?
3.Heb ik schade aangericht door zonder olie te rijden of is er iets van een diepere orde dat ik niet begrijp.
4. Ik zie nergens in die ronde trommel een soort vulopening.
5. Wat voor olie moet erin (als er al olie in moet)
Binnenkort stel ik me voor in het smoelenboek: ik heb sinds kort enkele foto's van de (in mijn ogen uiterst indrukwekkende) Series III 1979
Groetjes,
Cees
Re: Series III 1979
Citeer
Cees,
Geen paniek....Je hebt zojuist de Wading Plug ontdekt. Het gat in je koppelingshuis hoort daar te zitten om eventueel gelekte olie uit je motor af te voeren. Je moet de plug alleen monteren als je met je Laro in bad gaat of als je door diep (meer dan 50cm) water moet rijden. Dan voorkomt de plug dat er water via het gat in je koppelingshuis komt.
Mvrg, Hugo
Geen paniek....Je hebt zojuist de Wading Plug ontdekt. Het gat in je koppelingshuis hoort daar te zitten om eventueel gelekte olie uit je motor af te voeren. Je moet de plug alleen monteren als je met je Laro in bad gaat of als je door diep (meer dan 50cm) water moet rijden. Dan voorkomt de plug dat er water via het gat in je koppelingshuis komt.
Mvrg, Hugo
niet vergeten: olieplug eruit!!
Ter aanvulling: na het baden of waden de plug er weer uit.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Re: niet vergeten: olieplug eruit!!
en die koektrommel is je handrem............ zo komt alles weer goed
Re: Series III 1979
Citeer
Zo'n waad plug zit er ook standaard niet in.
Deze zijn gewoon te koop, naast de koppelingswaad plug(die er dus niet standaard op zit zitten met name op de series de ontluchtingen op de assen(deze willen nog wel eens verstopt zitten), deze zijn trouwens te vervangen door die van een 90/110/127 etc,etc bij deze zitten ernamelijk slangetjes aan en die kan je hoog wegstoppen!
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Deze zijn gewoon te koop, naast de koppelingswaad plug(die er dus niet standaard op zit zitten met name op de series de ontluchtingen op de assen(deze willen nog wel eens verstopt zitten), deze zijn trouwens te vervangen door die van een 90/110/127 etc,etc bij deze zitten ernamelijk slangetjes aan en die kan je hoog wegstoppen!
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Re: Series III 1979
Citeer
Theo,
de breathers/ontluchters op de assen, kan ik die losdraaien om te controleren of ze wel werken? Ik ga ervan uit dat dit gewone kogelklepjes zijn waarvan het kogeltje onder zwaartekracht op zijn zitting blijft liggen (en daarmee de as afdicht) en bij overdruk van zijn zitting wordt geblazen zodat de druk eruit kan.
Kan ik over de breathers van een series niet gewoon slangetjes schuiven en hoog wegstoppen?
Bob
de breathers/ontluchters op de assen, kan ik die losdraaien om te controleren of ze wel werken? Ik ga ervan uit dat dit gewone kogelklepjes zijn waarvan het kogeltje onder zwaartekracht op zijn zitting blijft liggen (en daarmee de as afdicht) en bij overdruk van zijn zitting wordt geblazen zodat de druk eruit kan.
Kan ik over de breathers van een series niet gewoon slangetjes schuiven en hoog wegstoppen?
Bob
Re: Series III 1979
Citeer
Heren, heren (en misschien ook dames), bedankt voor uw reacties. Ik ben weer helemaal (!) normaal. Toch vind ik het vreemd, dat zo'n wading-plug in de rijrichting geplaatst is. Ook hierin vermoed ik een hogere waarheid. Maar affijn, mijn aandacht ligt nu weer ergens anders: wat een mooie blauwe rook puft mijn enigszins onregelmatig lopend dieselmotortje toch! En wat ruikt hij lekker heerlijk sterk! Wat zal ik daar de omstanders een plezier mee doen.....Zie deze rolprent op korte termijn in uw/ons forum..
Groetjes
Groetjes