standkachel/waterpomp vraag
Geplaatst: vr 05 jan 2007, 18:06
Ik heb nu sinds een paar weken een 2,5 N/A diesel motor in mijn ambulance zitten.
Sinds ik die motor erin heb werkt mijn kachel (ruit/voetverwarming) niet meer.
De kachel werkt alleen in kombinatie met de standkachel.
De waterpomp van mijn blok en de pomp in mijn standkachel pompen in tegengestelde richting. Ik kan dus nooit de standkachel met een draaiende motor gebruiken.
Ik denk dat ruitverwarming niet werkt, mede doordat het koelwater dus in tegengestelde richting door de standkachel gepompt wordt.
Ik heb vanmiddag zo´n os pompje bekeken. Als je er van de ene kant in blaast, gaat dat makkelijker dan van de andere kant. Er is dus een bepaalde weerstand in tegengestelde richting.
Ik vroeg me af of er een verschil in pompkracht is tussen de militaire waterpomp die op mijn oude 2,25 diesel blok zat en de waterpomp van mijn civilie (12v) 2,5 n/a.
gr,
Finn
Sinds ik die motor erin heb werkt mijn kachel (ruit/voetverwarming) niet meer.
De kachel werkt alleen in kombinatie met de standkachel.
De waterpomp van mijn blok en de pomp in mijn standkachel pompen in tegengestelde richting. Ik kan dus nooit de standkachel met een draaiende motor gebruiken.
Ik denk dat ruitverwarming niet werkt, mede doordat het koelwater dus in tegengestelde richting door de standkachel gepompt wordt.
Ik heb vanmiddag zo´n os pompje bekeken. Als je er van de ene kant in blaast, gaat dat makkelijker dan van de andere kant. Er is dus een bepaalde weerstand in tegengestelde richting.
Ik vroeg me af of er een verschil in pompkracht is tussen de militaire waterpomp die op mijn oude 2,25 diesel blok zat en de waterpomp van mijn civilie (12v) 2,5 n/a.
gr,
Finn