stralen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
johan - LaRo graveyard

stralen

Bericht door johan - LaRo graveyard »

Ik rijd nu rond met een groene auto met rode deuren. Op zich geen probleem alleen wil ik tzt toch weer eens een helemaal groene auto, nu dacht ik erover om de deuren te stralen. Mensen ervaring met stralen, waar je zo'n ding kunt huren / is kopen een optie?
Aad Koene

Re: stralen

Bericht door Aad Koene »

Johan,

het aluminium plaatwerk van de deuren is uiterst dun, de materiaalslijtage bij stralen op relatief zacht aluminium is hoog en de temperatuurontwikkeling (2x woordwaarde) op de gestraalde plaats kan snel oplopen waardoor materiaalvervorming kan ontstaan.
Naar mijn idee redenen genoeg om niet te stralen maar gewoon afbijtmiddel te gebruiken.
Een andere reden om afbijtmiddel te gebruiken is de werksnelheid.

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
Steven

Bericht door Steven »

of schuurlamellen op een haakse slijper werkt ook lekker vlot.
niet hard duwen dan gaat het perfect.

Steven
johan - LaRo graveyard

kijk, da's een goedkopere oplossing! en hebben jullie ook ideeen hoe je de roest binnen in het ijzeren frame kan verwijderen? Als ik het doe wil ik het ook goed doen zodat ik voor een paar jaar klaar ben. Vind het restaureren (lees lassen) geen probleem maar wil niet elk half jaar opnieuw hoeven te beginnen. ML werkt wel maar als je eerst de roest eruit kan krijgen is dat natruurlijk een grote winst...
Steven

Bericht door Steven »

je hebt bij bouwmarkten wel van die "Amazing discovery" oplossingen
Dat is dan vloeibaar en als het uithard neutraliseert het de roest. je kan natuurlijk ook hammerite verdunnen en er inspuiten. Ik ben niet zo'n voorstander van hammerite, maar daar kan het wel handig voor zijn.

Steven
Victor Rutten

Bericht door Victor Rutten »

Een goede roestomvormer is de zg. Roestoplosser van HG, kost ongeveer 7 euro per halve liter. is water dun en op bassis van fosforzuur.

Groet, Victor
johan - LaRo graveyard

thnX... biedt weer andere perspectieven...
Jurjen

Bericht door Jurjen »

Stralen van velgen enz. doen ze bij Jansen in Wesepe, dus bij ons in de buurt! Voor aluminium niet doen, helemaal met Aad eens.
In de binnenkant van de metalen profielen zou je ook Owatrol RLS kunnen gebruiken als roestomvormer, daarna Dinitrol o.i.d.
Jurjen
Plaats reactie