Pagina 1 van 1

Thermostaat.

Geplaatst: di 03 jun 2003, 00:59
door the_dude
Welke thermostaat is meer geschikt in nl voor n 2.25D.
74 of 82 graden?
Wat zit er standaard eigenlijk in een lightweight?

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]

Re: Thermostaat.

Geplaatst: di 03 jun 2003, 10:41
door johan - LaRo graveyard
De officiele weet ik niet, wat i kwel weet is dat het per blok afhankelijk is. Ik had laatst iemand die zijn thermostaat eruit heeft moeten halen en dan nog werd hij behoorlijk warm. Mijn eigen 6 cil. wordt nauwelijks warm, blijft altijd onder de N zitten, zelfs bij enorme ladingen en bij warm weer... Ligt dus ook enigszins aan je blok en de staat van je radiateur.

Re: Thermostaat.

Geplaatst: di 03 jun 2003, 11:12
door Serious IIa
Vooral je radiateur is van belang ( heb ik laatst ontdekt..... ) Hij bleef bij mij maar warm staan maar sinds ik mijn radiateur gedemonteerd heb gehad hem helemaal heb gespoeld en met perslucht heb schoongeblazen tussen alle lamellen, waren alle problemen van warm lopen opgelost zelfs, vrijdag en zaterdag tijdens het terreintijden in de volle zon in 30 graden !!! Dit terwijl vorig zomer hij altijd maar bleef warmlopen in dat soort omstandigheden (erg vervelend op de periferique in parijs in de file ) groetjes Bowy

Re: Thermostaat.

Geplaatst: di 03 jun 2003, 11:54
door Yuri
Voor zover ik weet moet er in een 2.25 diesel een 82gr thermostaat.

succes,

Yuri
SIII 109D

Re: Thermostaat.

Geplaatst: di 03 jun 2003, 12:13
door Victor Rutten
Voor gebruik in de tropen zou je kunnen overwegen om een 74 graden thermostaat te monteren, voor gebruik in Nederland 82 graden.

groet, Victor