Thermostaat.

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
the_dude

Thermostaat.

Bericht door the_dude »

Welke thermostaat is meer geschikt in nl voor n 2.25D.
74 of 82 graden?
Wat zit er standaard eigenlijk in een lightweight?

Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
johan - LaRo graveyard

Re: Thermostaat.

Bericht door johan - LaRo graveyard »

De officiele weet ik niet, wat i kwel weet is dat het per blok afhankelijk is. Ik had laatst iemand die zijn thermostaat eruit heeft moeten halen en dan nog werd hij behoorlijk warm. Mijn eigen 6 cil. wordt nauwelijks warm, blijft altijd onder de N zitten, zelfs bij enorme ladingen en bij warm weer... Ligt dus ook enigszins aan je blok en de staat van je radiateur.
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Vooral je radiateur is van belang ( heb ik laatst ontdekt..... ) Hij bleef bij mij maar warm staan maar sinds ik mijn radiateur gedemonteerd heb gehad hem helemaal heb gespoeld en met perslucht heb schoongeblazen tussen alle lamellen, waren alle problemen van warm lopen opgelost zelfs, vrijdag en zaterdag tijdens het terreintijden in de volle zon in 30 graden !!! Dit terwijl vorig zomer hij altijd maar bleef warmlopen in dat soort omstandigheden (erg vervelend op de periferique in parijs in de file ) groetjes Bowy
Yuri

Bericht door Yuri »

Voor zover ik weet moet er in een 2.25 diesel een 82gr thermostaat.

succes,

Yuri
SIII 109D
Victor Rutten

Bericht door Victor Rutten »

Voor gebruik in de tropen zou je kunnen overwegen om een 74 graden thermostaat te monteren, voor gebruik in Nederland 82 graden.

groet, Victor
Plaats reactie