Voor onze Defender 90 ben ik op zoek naar nieuwe bandjes. We hebben nu BF Goodrich AT. Eigenlijk wil ik Mud/Terrain. Zijn die wel geschikt voor dagelijks snelweg rijden? Of kan ik dat m'n vrouw niet aandoen?
Iemand nog een tip waar ik die bandjes het beste kan kopen? (inclusief monteren en balanceren
ik heb onder mijn disco 10.000km op bfg mud gereden en dit als fijne band ervaren op de weg . ik wil betere modderbanden dus zijn de muds eraf en rij nu voor op de weg at van bfg dus ik heb nog 4 bfg mud in de maat 235/85r16 over met zeer goed profiel mvg wim
Voor in het terrein zijn de mudjes niet te verslaan. (of je moet nog iets extremers van plan zijn)
Op de weg valt het geluid redelijk mee, maar de bandjes slijten wel als een gek. (niet om kiepke te benadelen) want ik zou iedereen deze band aanraden.
Heb zelf 285/75/16 onder de hcpu liggen: moest ik wel mn velgen voor aanpassen, pas maar net zonder lift maar vult je kastjes wel lekker.
Het geluidsniveau is mij 100% mee gevallen. Boven de 80 wordt het bandengeluid wel behoorlijk maar het geluidsniveau van de motor en de wind overstemmen het nog steeds.
Vooral de maat 255/85/16 is super: geeft 4cm extra bodemvrijheid (je wil die muds niet oor nietss) en het toerental gaat omlaag, de auto rijdt er een stuk rustiger. Ze moeten wel op bredere velgen dan de standaard 5.5J.
Ron Bolleboom doet veel in banden en heeft een mooie prijs.
Land Rover Owner, Peter Ledger, recently contacted 4-Site 4x4 tyre centres to report that the 265/75 R16 BF Goodrich All Terrain tyres fitted to his vehicle had achieved an unbelievable 120,000 miles!!! As the UK distributors for BF Goodrich the 4-Site 4x4 tyre network has long been aware that this fantastic product offers durability and longevity that is matched by none, but at 120,000 miles even they were staggered. Alan Baldwin, director of Southam Tyres (who run the 4-Site 4x4 dealer network) commented, "This has to be some kind of record, perhaps the highest mileage ever recorded on a set of road-legal, domestic tyres in the UK" Unfortunately for BF Goodrich, it's impossible to have this kind of achievement recorded in the Guinness book of records because their stringent rules and regulations mean an adjudicator would need to oversee every mile the vehicle travels. However 4-Site 4x4 tyre centres say, it is not uncommon for customers to call us, and report 100,000 miles on a set of BF Goodrich 4x4 tyres.
Ik wil niet teveel reclame maken maar mijnheer www.swane.nl heeft diverse setjes te koop AT en MT voor niet teveel geld en hij kan je zeker een goed advies geven.
zelf heb ik de trac edge die volgens mij niet meer leverbaar is maar ik zou zelf nu voor de at's gaan. Tuurlijk leuk die echte mud's (erbij) maar die kan je beter op een aanhanger meenemen. T maakt nogal wat geluid. en niet echt comfy op de weg waar je mogelijk 90% op zit.
Ik heb zowel mudjes als at's. De laatste m.n. aangeschaft omdat deze ook het gewenste sneeuwvloklogotje hebben, waardoor ik in Duitsland beter "uit de voeten "kan. De meeste km's maak ik met de mudjes. Lawaai valt mee. Ik heb ze 235 breed en op wolf velgen. De bredere offset is nodig om aanlopen te voorkomen. Dat hebben de at's overigens niet in diezelfde maat.
Bij nat weer vind ik het remgedrag van de at's vele malen beter! Bovendien is de at veel stiller op asfalt.
kortom, ik ben er niet uit. Ik denk dat de at's op de snelweg beter presteren. Maar vind de mudjes, in combinatie met de Wolff velgen er stoerder uitzien.
Hans, Heb jij het nou over mudjes op een aanhanger meenemen?? Zo ja, heb je dit wel eens gedaan? Is nl ontzettend onpractisch. Aanhanger moet mee, extra banden + velgen, bandenwissel materiaal en zelfs een geoefend wisselaar is dan ca 20 minuten tot een half uur bezig. En dat na afloop weer (als alles lekker modderig is) in de praktijk doe je dit volgens 2x en besluit dan toch maar op je mudjes te rijden. En dan hebben we het nog niet over het risico dat je mooie AT's of wegbanden tijdens het terreinrijden worden "geleend" door iemand die het minder nauw neemt met het mijn en dein...... En rondrijden met 4 banden is ook geen optie.
Ik ben zelf utieindelijk voor de mudjes gegaan. Zelfs voor Danger die toch ca 80% weg doet. Want ik wil niet hebben dat ik even gevraagd wordt iemand los te trekken en dat ik dan eerst naar huis moet om mijn mudjes eronder te zetten.......... (terreinrijden wil ook nog wel eens spontaan gebeuren.....)
Ik rijdt ook het jaaR Rond op de muds, geen enkel probleem, iets minder grip met regenachtig wegdek om een rotonde heen, maarja, je rijdt ook een tank, dat is geen sportwagen. Ze maken wel wat herrie, maar niet extreem
Ik moet regelmatig mij m'n schoonvader direct de drek in om iets op te halen of iets te verslepen oid, dan is 't verrekte handig dat dit altijd kan.
Een maat van mij met een rijstkoker (sorry kan ik ook niets aan doen) draait er een setje mts op 20.000km erdoor. Hij heeft deze wel nodig om voor zijn werk in de groeve uit te voeten te kunnen, maar daarnaast komt hij voornaamlijk op de weg. (kan ook komen door z'n ltd.slipdiff)
Toch zou ik iedereen de mt's aanraden, ga er een keer mee door de pratsj en je wil niks anders meer.....
inderdaad niet praktisch tja dat lenen had ik niet zo aan gedacht.
Het was een hele klus om ff voor het gebruik in de kou die muds er onder te leggen.
Maar goed dat was niet met mijn eigen wagen maar met blue-box.
Ik zou toch kiezen voor AT's als ik incidenteel de modder in ging.
macweekers schreef:
> Op de weg valt het geluid redelijk mee, maar de bandjes
> slijten wel als een gek. (niet om kiepke te benadelen) want
> ik zou iedereen deze band aanraden.
Heb met BFG MT's 160.000 km gereden en ze waren nog steeds APK
goedgekeurd toen ze eraf zijn gehaald. + 100.000 km is goed te doen met deze banden.