Startmotor 88

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
van der Kallen

Startmotor 88

Bericht door van der Kallen »

Mijn startmotor werkte de laatste tijd steeds slechter. Totdat hij de motor vandaag helemaal niet meer aan de praat kreeg.

Wanneer ik de startmotor aanzet lukt heb eerst wel om de motor zachtjes rond te krijgen maar na een paar seconden maakt te startmotor alleen nog een tikkend geluid en beweegd de band helemaal niet meer.

Wat kan er mis zijn met mijn startmotor en wat kan ik er aan doen om dit te verhelpen??

met vriendelijke laro groet,

Marc
roadrocket

Re: Startmotor 88

Bericht door roadrocket »

marc, heb je andere zaken al uitgesloten (genoeg power op je accu? laadsysteem in orde?) Controleer of de bedrading nog goed vastzit tussen accu, relais en startmotor, het zou een gevalletje massa kunnen zijn.....

is dit allemaal in orde bespaar je dan alle frustratie (been there) en vervang de startmotor voor een nieuw/revisie-exemplaar (done that)...

robert
boesmans.web-log.nl
Sjoerd

Bericht door Sjoerd »

Vaak is een gevalletje massa zoals Marc beschrijft heel goed te verhelpen door vanaf een van de bouten van de startmotor eventjes een extra massastrip of kabel te trekken naar het chassis, en dan ook nog eventjes de massa contacten van het chassis naar de accu en vanaf de motor naar de accu goed schoonmaken en opnieuw monteren. Accu polen reinigen en invetten met vaseline. De plus contacten naar de starter reinigen en weer monteren, waarschijnlijk ken je hem niet meer terug en als dit alles niet helpt dan pas kijken naar een andere starter.

Veel poetsplezier, Sjoerd
paulus

Bericht door paulus »

zet eens een startkabel op de massa van je accu rechtstreeks op het huis of de bout van de starter
als hij het dan doet weet je het probleem!

suc 6
lrovy Hans

Bericht door lrovy Hans »

dan kan het de massa zijn maar zal het eerder het relais zijn dat dienst weigert.

Die ellendige magneetrelais willen wel eens geplaagd worden door vocht en kou.
Een lichte tik wil ze wel weer eens van gedachten doen veranderen.

groet Hans
Plaats reactie