Wie heeft er ervaring met het plaatsen van een 88 op een 90 chassis? Past dat en wat moet je eventueel aanpassen?
Grt,
Coen
onderstel
Re: onderstel
In elk geval verschillen de outriggers waar het bulkhead op steunt en staan ze op een heel andere plaats. Je zult dus series outriggers wat verder naar achteren moeten plaatsen. Zo uit mijn hoofd zou ik me kunnen vorstellen dat er op de gewenste positie van die driehoekige uitsteeksels zitten van waaruit uiteindelijk de vooras van een 90 op zijn plaats gehouden wordt.
Hermen
Hermen
een 88 op een 90 onderstel????????????????????
dat is een verschil van ruim 4 inch meer da 10 cm.
gewoon een vraag waarom?
je bent in ieder geval niet meer wegenbelasting vrij je krijgt een anderchassis en een andere aandrijving
Voor de autentieke look zou je wel de spatborden en gril over kunnen zetten maaaaaaaaar dan zal je het een en ander aan moeten passen
wat eventueel wel zou kunnen een 88 carrosserie op een ingekort wegenbelastingvrij RR chassis maar ook dat is veel werk
Theo
dat is een verschil van ruim 4 inch meer da 10 cm.
gewoon een vraag waarom?
je bent in ieder geval niet meer wegenbelasting vrij je krijgt een anderchassis en een andere aandrijving
Voor de autentieke look zou je wel de spatborden en gril over kunnen zetten maaaaaaaaar dan zal je het een en ander aan moeten passen
wat eventueel wel zou kunnen een 88 carrosserie op een ingekort wegenbelastingvrij RR chassis maar ook dat is veel werk
Theo
waarom zou dat laatste wel kunnen?, is toch het zelfde al op een 90 bouwen?
Je veranderd van de 88 het chassis, maar ook grote delen van je aandrijving (assen)
als je de orginele assen meeneemt en aanpast aan de schroefveren moet je toch heel dicht bij de eenderde regeling zitten.
bijna alle onderdelen passen zo op het 90 chassis, (schutbord zit alleen aan de andere kant van de outrigger)
de achterbak zou je van een 90 moeten nemen, of de outrigger van chassis aanpassen, de steunen voor bij de bouk zouden goed uit moeten komen.
mocht je toch voor 90 bak en assen gaan moet je ook de tunnel en zitbak aanpassen, maar ga je zo ver dan kan je beter een 90 kopen.
Anton
Je veranderd van de 88 het chassis, maar ook grote delen van je aandrijving (assen)
als je de orginele assen meeneemt en aanpast aan de schroefveren moet je toch heel dicht bij de eenderde regeling zitten.
bijna alle onderdelen passen zo op het 90 chassis, (schutbord zit alleen aan de andere kant van de outrigger)
de achterbak zou je van een 90 moeten nemen, of de outrigger van chassis aanpassen, de steunen voor bij de bouk zouden goed uit moeten komen.
mocht je toch voor 90 bak en assen gaan moet je ook de tunnel en zitbak aanpassen, maar ga je zo ver dan kan je beter een 90 kopen.
Anton
Bedankt voor jullie reactie. Ik heb inmiddels wel begrepen dat het dus niet zo slim is om te doen. Betekend veel meer werk dan mijn 88 chassis op te knappen