..en dat koste bijna een vinger

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Rodge

..en dat koste bijna een vinger

Bericht door Rodge »

Mede forumgenoten,
IK wil jullie even laten meedelen in de pijn die ik gisteren heb geleden.
Het volgende;
Nieuw verenpakket gekocht (santanapakket) voor mijn SIII.
Ben bezig met het aanbrengen van het eerste pakket(linksachter) alles vast, alleen niet geheel naar mijn zin...ik sleutel de stroppen van de as los..echter ik had niet gezien dat de linkerzijde klem zat achter de bevestigingsbeugel (hierdoor nog te veel spanning)..het volgende moment komt de veer met een #$@@! gang naar beneden geklapt..gevolg:
Rechterhand eronder..middelvinger geheel opengespleten....rondje eerste hulp.
Resultaat....10 hechtingen....een veel pijn..maar de vinger blijft behouden...;-)
Dus voor mij de komende dagen/weken helaas geen gesleutel...beestje staat nu mank op de krik...te wachten op z'n nieuwe veren....
Trouwens typen met een hand is best lastig.
Rodge
Serious IIa

Re: ..en dat koste bijna een vinger

Bericht door Serious IIa »

Klote zeg, succes met de vinger met dit warme weer! Wel mazzel dat je hem niet kwijt bent! Sleutelen met 9 vingers lijkt me minder!

Groetjes Bowy

Die nu niet kan sleutelen omdat het gewoon veel te warm is!
Jan F.

Bericht door Jan F. »

Fijn he sleutelen aan zo'n Laro. Heb zelf ook zo'n geintje gehad met het stellen van een wiellager, waarbij er een sleutel afbrak en in mijn oog terechtkwam. Helaas deze wel kwijt. Dus pas op.
Veel suc6 met de genezing.

Groet, Jan F.
Aad G

Bericht door Aad G »

Beterschap kerel.
Edgar

Bericht door Edgar »

Beterschap met je vingers.

Nog een tip als de veren erg rot zijn, kijk uit met het verwijderen.
Mijn linker achterveer klapte uit elkaar (het kortste blad brak). Dit gebeurde toen ik de veer al onder de auto uit had en het plaatje waar de remleiding aan zit van de veer wilde verwijderen. E.a. zat aan elkaar vast geroest. Dit koste mij bijna een oog.

Sterkte

Edgar
109V8
Sirmartin

Bericht door Sirmartin »

Beterschap Rodge,

Tja waarom nemen we op ons werk wel allerlei veiligheidsmaatregelen en thuis klussen doen we zo even tussendoor zonder echt na te denken over de gevaren.
Tenminste mij is het ook 1 keer overkomen dat ik mijn duim er bijna afsneed met een stanley breekmesje en de volle kracht van mijn linker arm. Alstijd kijk ik uit en net die ene keer denk ik effe snel doen, heb haast. Terwijl ik me bezig zie zag ik de gevolgen al... maar te laat ach 6 hechtingen verder en een hoop bloed. Niks ernstig geraakt, alleen een ader en in het bot blijven hangen. Dus erg veel geluk gehad. Dit heeft me weer goed aan het denken gezet om zo veilig mogenlijk te werken. En overal veiligheden in te bouwen zodat zo veel mogenlijk onvoorziene dingen zijn ingedekt. Zoals altijd zit een ongelukje in ene klein hoekje en kan het ook een gevolg zijn van als het een fout gaat dan volgt er meer.
Het is droevig om een vinger of oog te verliezen door een hobby. Een hobby moet plezier geven. Laten we allemaal eerst goed nadenken voordat we gaan klussen en dan veilig klussen. Dit moest ik effe kwijt, ik zie regelmatig de spoedeisende hulp hier vol zitten met klussers... ook beroepsmatige klussers. :-(

Groet,
Martin
Jan F.

Bericht door Jan F. »

De meeste ongevallen gebeuren nog steeds thuis .....
Plaats reactie