mijn landrover 109 diesel rookt tijdens het rijden grijs
ik heb nieuwe verstiuvers geplaats
de pomp is afgesteld
en de kleppen gesteld
wat kan ik doen om het roken teverminderen
roken
Re: roken
compressie meten om een idee te krijgen van de algemene conditie van de motor en toch nog eens naar je verstuivers kijken.
Grijs, is dat blauw-grijs? das olie->versleten boel, begin met nieuw klepsteel afdichtingen maar kan ook je olieschraapveren zijn.
of wit-grijs? das onverbrande diesel -> toch nog eens heel de inspuiting nakijken.
Groet, wilberth
Grijs, is dat blauw-grijs? das olie->versleten boel, begin met nieuw klepsteel afdichtingen maar kan ook je olieschraapveren zijn.
of wit-grijs? das onverbrande diesel -> toch nog eens heel de inspuiting nakijken.
Groet, wilberth
Re: roken nog een shade of grey..
Als je met grijs eigenlijk gewoon zwart (heel licht) bedoelt kan het ook zijn dat je motor te weinig lucht krijgt en/of teveel brandstof.
Gaat de remklep in de lucht inlaat wel goed open? Krijgen alle verstuiver evenveel brandstof? staat de pomp op tijd? en geeft hij niet gewoon teveel? Rookt hij bv. ook bij matig gasgeven?
Groet, Wilberth
Gaat de remklep in de lucht inlaat wel goed open? Krijgen alle verstuiver evenveel brandstof? staat de pomp op tijd? en geeft hij niet gewoon teveel? Rookt hij bv. ook bij matig gasgeven?
Groet, Wilberth
Re: roken
Om het roken geheel tegen te gaan moet je gewoon niet starten

Hoeveel rook is het? Is het bij accelereren of ook als je constante snelheid blijft houden.
Rookt ie ook bij stationair?
Meestal betekend grijze rook een teveel aan brandstof of een te weinig aan lucht.
Het kan ook zijn dat de pomp niet helemaal goed afgesteld staat. Van Aad heb ik de volgende wijsheid gekregen:
Blauw
Timing te laat; draai de pomp met de klok mee (om te vervroegen).
Zwart grijs
Timing te vroeg: draai de pomp tegen de klok in.
Doe het draaien in stapjes van 1 mm.
Belangrijk bij klussen als deze is om het steeds in kleine stapjes te doen. Verander nooit meer dan 1 ding tegelijk, anders weet je niet wat er verbeterd en wat niet.
Succes ermee
Apke
ehhhh roken doen alle oude diesels wel een beetje


Hoeveel rook is het? Is het bij accelereren of ook als je constante snelheid blijft houden.
Rookt ie ook bij stationair?
Meestal betekend grijze rook een teveel aan brandstof of een te weinig aan lucht.
Het kan ook zijn dat de pomp niet helemaal goed afgesteld staat. Van Aad heb ik de volgende wijsheid gekregen:
Blauw
Timing te laat; draai de pomp met de klok mee (om te vervroegen).
Zwart grijs
Timing te vroeg: draai de pomp tegen de klok in.
Doe het draaien in stapjes van 1 mm.
Belangrijk bij klussen als deze is om het steeds in kleine stapjes te doen. Verander nooit meer dan 1 ding tegelijk, anders weet je niet wat er verbeterd en wat niet.
Succes ermee
Apke
ehhhh roken doen alle oude diesels wel een beetje