prijzen LaRo's

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Hans de Ruiter

prijzen LaRo's

Bericht door Hans de Ruiter »

Ligt het aan mij of zijn ouwe LaRo's zo langzamerhand hun eigen gewicht in goud waard? Als ik zo her en der op de verschillende website's kijk, ook van de 'goedkopere' bedrijven, lijkt het daar wel op. Op zich een prettig idee dat die dingen geld waard zijn, maar voor een enthousiasteling met niet al te veel geld lijkt me de markt behoorlijk verziekt. En eerlijk gezegd heb ik er vaak het geld dat ervoor gevraagd wordt niet voor over... Maar goed, misschien dat julllie daar anders over denken.

M.v.g. Hans de Ruiter (moest het even kwijt...)
Aad Koene

Re: prijzen LaRo's

Bericht door Aad Koene »

Hans,

Als je naar de prijzen kijkt op Marktplaats.nl zijn die redelijk normaal, een enkele uitschieter daar gelaten.
Soms kom je inderdaad prijzen tegen waarbij je nog wel eens een keer op je achterhoofd krabbelt.
Onlangs en Series III zien staan waar 19.000 euro voor gevraagd werd, misschien dat die prijs over 19.000 jaar een reéel beeld geeft maar nu in ieder geval nog niet.
Dat de Land Rovers in de komende jaren in prijs zullen gaan stijgen staat vrijwel vast, de voorraden van de Domeinen zijn leeg evenals die van de buitenlandse legerdepots.
Bovendien worden er steeds meer LR`s opgeknapt wat de prijs opdrijft, met uitzondering van die van de mislukte en afgebroken projecten.

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
johan - LaRo graveyard

Bericht door johan - LaRo graveyard »

Aan de andere kant zie je dat de recessie (of de angst van...) vele mensen doet besluiten hun geld verslindende hpobby die land rover heet weg te doen. Maar eigenlijk ben ik het wel met Hans eens want ik zie de prijzen toch echt wel (te!!) veel stijgen. Ik betaal nou eenmaal geen 8000 euro voor een series III 88'' benzine. En dat schijnen normale prijzen te worden.....
the_dude

Bericht door the_dude »

Weet nog een mooie landrover benzine belasting vrije landrover voor 2500 euro. Is echt wel de moeite waard.

Groet,
martijn
[landrover.mine.nu]
johan - LaRo graveyard

Bericht door johan - LaRo graveyard »

... dat zijn, voor mijn gevoel, betere prijzen... niet dat ik nu nog een Land Rover nodig heb (mijn vriendin... eeh vrouw houdt van LaRo's maar na twee moet je het kat niet meer op het spek binden) heb al een 109 en een 80...
the_dude

Bericht door the_dude »

Volgens mij zit de markt aardig vol maar gekken zijn er altijd te vinden toch?

Groet,
martijn
[landrover.mine.nu]
ton.banis

Re: prijzen LaRo's 110

Bericht door ton.banis »

Ik kan een defender 110 stationwagon uit 1984 kopen met lange wielbasis en 2e zitrij. Ik ben geen kenner maar vindt LaRo's prachtig. Het zou mijn eerste Laro worden. Deze auto heeft altijd aantoonbaar ! binnen gestaan en aantoonbaar 38.000 km gereden. Er ligt een V8 benzine in.
Wat zou een redelijke vraagprijs mogen zijn? Wie doet een indicatie..
Laroma

Bericht door Laroma »

6000 tot 7000 euro is de prijs ongeveer.

Groetjes Maurits.
Aad G

Bericht door Aad G »

Vind ik knap hoog, zo gewild is die V8 niet en het is benzine.
Die jongen gebruikt nogal wat en is niet het toonbeeld van betrouwbaarheid.

Al gekeken wat de wegenbelasting doet voor deze knul ?

Mijn advies:

Neem een 110 grijs diesel

Hou je nog zakgeld over
Laroma

Bericht door Laroma »

Heb je gelijk in maar zoals hij schrijft in erg goede staat.(dus iets hoger)

Groetjes Maurits.
RRonald

Brandweer Amerongen?

Bericht door RRonald »

Is dat de auto van de Brandweer Amerongen?
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Naar mijn mening is een 110 V8 een prima keuze, zeker als je redelijk vlot door het verkeer wil gaan zonder dat de aanschafprijs te hoog wordt.
Het blok is mits goed onderhouden, waarbij het regelmatig olie verversen zeer belangrijk is, zeker betrouwbaar te noemen. De V8 is wel nogal dorstig, maar als er niet veel mee gereden wordt, is een 110 V8 op geel kenteken door de lagere houderschaps belasting een voordeliger dan een diesel.
De qua aanschafprijs vergelijkbare 110's hebben een 2.5 D N/A (traag) of een 2.5 TD ( nogal overpowered, waardoor gevoelig).
Wie een 200 TDI, of een 300 TDI wil aanschaffen betaalt de hoofdprijs, ook als de rest van de auto minder fraai is.
De eerder genoemde prijs lijkt mij niet onredelijk als het een gaaf exemplaar is.

Dennis B.
ton.banis

Re: Brandweer Amerongen?

Bericht door ton.banis »

Ja, wat vindt je er van?
RRonald

Bericht door RRonald »

Heb de auto niet 'live' gezien, maar hij stond lang op marktplaats.nl. Staat ie nu bij handelaar?
Is zeker een bijzondere auto, zonde als die op grijs kenteken komt, want dan zou je de originaliteit aantasten. Zoveel Station Wagons zijn er in Nederland niet verkocht en zeker niet met een V8. Ja, ze lusten een slok, maar daar krijg je wel iets bijzonders voor terug.
Qua prijs moet ik me aansluiten bij wat de vorige prikkers schrijven.
martin

Bericht door martin »

Heb je de landrover gekocht

Groetjes martin
ton.banis

Bericht door ton.banis »

Helaas, niet.. kwestie van bieden. .Maar alsnog wel enige spijt, zou 'em graag alsnog bemachtigen ook al denk ik dat ik dan wel probeer er een diesel in te laten sleutelen. (grijs).. Het valt beslist niet mee een goeie/eigentijdse op de kop te tikken voor niet al te veel geld. Dus mocht je er nog iets over horen...
Plaats reactie