Zoals ik gisteren meldde wilde ik dus uit laten lijnen
aan de auto. Alles vrij gezet en geen probleem gehad.
Links moest er 150 gram op en rechts niets.
Nu geen geklapper meer en kan weer gewoon rijden.
Moet in het vervolg wel rekening mee houden hoe het wiel gemonteerd zat.
De grote vraag is nu natuurlijk of dit symptoom bestrijding was, daar ik reeds stuurkogels, fusee lagers en alle keerringen en shims vervangen had.
Naar mijn idee staat de voorspanning ook goed afgesteld volgens Haynes met unster.
Ben in ieder geval blij en ga nu verder met de rest.
Uitlijnen aan de auto gelukt !
Re: Uitlijnen aan de auto gelukt !
Je hebt dus je wielen laten balanceren en niet laten uitlijnen.
Dat kan inderdaad behoorlijk tekeer gaan.
Met een krijtje of met een stip verf kan je de wielbout merken die recht tegenover(het dichste bij) je ventiel zit zo weet je altijd dat je wiel er weer op de zelfde manier op gaat.
Gr Willem
Dat kan inderdaad behoorlijk tekeer gaan.
Met een krijtje of met een stip verf kan je de wielbout merken die recht tegenover(het dichste bij) je ventiel zit zo weet je altijd dat je wiel er weer op de zelfde manier op gaat.
Gr Willem
Mag ik aannemen dat dit betekent dat 1 van de velgen eigenlijk niet goed is? Of korm of slecht gecentreerd?
Jaap
Jaap
Zo te lezen ligt het dus gewoon aan de velg, dit kun je makkelijk controleren door hem eerst af te strepen zoals hij hoort en hem dan ongeveer 180 graden te draaien tov de naaf, als het aan de aandrijflijn zou liggen moet nu het geklapper verdubbelen in kracht maar dat kan ik me niet voorstellen. Mocht dit nou toch zo zijn zou ik zeker eens gaan zoeken in de aandrijving want dan is er toch iets mis. Waarschijnlijk ben je gewoon een loodje verloren en is daardoor het gedonder begonnen.
Sjoerd.
Sjoerd.