inbouw stuurbekrachiging

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Boelo

inbouw stuurbekrachiging

Bericht door Boelo »

Ik wil graag stuurbekrachtiging op mijn auto bouwen of laten bouwen. Dat zou betekenen dat ie niet weg hoeft omdat mijn vriendin er dan toch wel in wil rijden.
We hebben een 109 IIA met een V8, geen Stage One. Het chassis is aangepast voor schroefveren. Verder heeft de auto RRC assen.
Ik denk dat er wel plaats is voor een stuurhuis op de lefthand lange ligger van het chassis in de motorruimte, maar ben er niet zeker van. Moet ik een huis van een RRC gebruiken? En zo ja welke?
Wat moet er nog meer aangepast worden (buiten pomp en pouly)?
Zijn er mensen met voorbeelden?
Welk bedrijf zou dit kunnen doen? Het is namelijk geen standaardsituatie en ook geen opbouw van een bestaand accesoire (Series stuurbekrachtiging).

Graagjullie tips

Thnx
Boelo
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Re: inbouw stuurbekrachiging

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

Hoi

Ik denk dat je een complete RR set zou moeten kunnen plaatsen. Moet je alles afkijken van de RR. alleen zit er mischien een chassis crosmember in de weg, die zou dan verzet moeten worden.

groet frank
Boelo

Bericht door Boelo »

Frank,
Ik zie het gedeelte van RR stuurhuis naar het hulpstuurhuis wel voor me... maar vanaf het schutbord naar het stuurhuis lijkt me lastiger. Dan zal het SIIa stuurhuis wegvallen, maar hoe maak ik de verbinding dan vanaf het stuur naar het RRstuurhuis?

Boelo
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

In de RR stuurstang zitten 2 kruisjes, dit geheel moet je op lengte kunnen maken zodat je je eigen stuur kan houden, eventueel moet je hem extra lageren.

groet frank
Sergej

Bericht door Sergej »

Zag net op de site van budget parts dat zij een complete set aanbieden. Misschien wat voor jou ?
Boelo

Bericht door Boelo »

Het zou wel handig zijn een bestaande set, maar ik denk dat het niet past ivm met andere assen onder mijn auto.

Boelo
Plaats reactie