Scade aan middendif 2 nu echt voor gevorderden

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Larosaurus

Scade aan middendif 2 nu echt voor gevorderden

Bericht door Larosaurus »

Mijn linkervoorband heeft een profiel van 8 mm en mijn rechtervoorband een profiel van 14 mm. Verschil is derhalve 6 mm zoals al eerder benoemd. Hoeveel moet ik mijn linkervoorwiel harder oppompen dan het rechter om dit verschil te neutraliseren. Antwoord graag voor 17 uur dan kom ik langs een tankstation....
Robbert

Re: Scade aan middendif 2 nu echt voor gevorderden

Bericht door Robbert »

Volgens mij is dat niet zomaar met wat lucht te compenseren. Je gaat de ene band wel dusdanig hard opblazen dt het niet gezond meer is voor je band.

Heb je geen reserve band bij je?

Anders even een rolmaat er langs en de ene band leeg laten en de andere oppompen.

Reken kundige kan ik het helaas niet voor je onderbouwen.

Groeten,

Robbert van der Biezen
Orange Queen 109"stawag 2.8d 6cyl
Stumpertje S III 2,25 D

Bericht door Stumpertje S III 2,25 D »

hahaha, die vraag is niet te beantwoorden met deze gegevens. Het is volgens mij errug afhankelijk van de mate waarin de band in staat is groter te worden. De bandenspanning zegt niet alles over de omvang van de band.

Marco
Frank 110V8!

Bericht door Frank 110V8! »

-zijn de banden van dezelfde rubber samenstelling?-->hardere bandenrubber is ook van invloed
-staat de zon niet meer op het linker wiel dan op het rechter? -->lucht zet uit als het warmer is
-zijn ze van hetzelfde merk? -->de diameter van merk a met opgegeven bandenmaar 7.5x16 is niet dezelfde as merk b
-zijn ze even oud? door veroudering wordt de rubber hardheid ook anders.(uitdroging)
zijn de velgen van dezelfde breedte? --> andere bolling en andere diameter
-hoe is de belasting van de auto? -->zit alleen jij erin of rechts ook iemand merr belasting van linker wiel dan rechts
-is de weg horizontaal? --> wagen gaat overhangen naar laagste punt, meer wieldruk dus..
-heb je zijwind? --> meet wieldruk, auto scheef enz..

zomaar een paar invloedsfactoren

Groeten

Frank 110V8!
Plaats reactie