knipper licht
knipper licht
vadaag doet mijn knipper licht raar dad doet hij wel en dan weer niet alles in gespoten met cotacht sprij maar nog het zelf de kan ook niets zien aan de hendel of contakt waar kan dit aanliggen dank voor de antwoorden het is een benz uit 1980 en uit gb dus stuur aan de rechter kant
Re: knipper licht
Massa probleem. Even alle lampjes loshalen, contactjes schoonmaken, aarde-punten schoonmaken, opschuren bij veel roest anders is contactspray ook prima. Anders is je schakelaar ingebrand of de knipperautomaat aan het overlijden. Ik denk dat je toetsenbord ook een probleem heeft, de leestekens werken niet meer
. Maakt het verhaal een beetje lastig te volgen.
Fred101

Fred101
Probeer het ook eens om de drukknop voor de alarmlichten een aantal keren te bedienen, door het weinige gebruik willen de contacten hiervan soms vuil worden met als gevolg slecht/niet/onregelmatig werkende normale knipperlichten.
In die schakelaar vindt de omschakeling plaats van normale knipperlichten naar alarmlichten, vandaar dat een paar keer bedienen kan helpen om de contacten weer schoon te krijgen.
Dennis B.
In die schakelaar vindt de omschakeling plaats van normale knipperlichten naar alarmlichten, vandaar dat een paar keer bedienen kan helpen om de contacten weer schoon te krijgen.
Dennis B.
Dennis,
als ik je goed begrijp is het andersom hetzelfde? om te kijken of het aan de schakelaar ligt dat je alarmlichten het niet doen en knipperlichten wel? als ik de alarmlichten 'aan' zet knippert er helemaal niets, na uitzetten functioneren knipperlichten wel.
of zit dat weer ergens anders?
groet van vooralsnog elektroleek
peter
als ik je goed begrijp is het andersom hetzelfde? om te kijken of het aan de schakelaar ligt dat je alarmlichten het niet doen en knipperlichten wel? als ik de alarmlichten 'aan' zet knippert er helemaal niets, na uitzetten functioneren knipperlichten wel.
of zit dat weer ergens anders?
groet van vooralsnog elektroleek
peter
Andersom werkt het iets anders, de alarmlichten krijgen een andere voeding als de normale knipperlichten.
De voeding voor de normale knipperlichten lopen via het contactslot en de alarmlichten worden niet via het contactslot geschakeld.
Bij niet werkende alarmlichten zou dus de voeding onderbroken kunnen zijn of de knipperautomaat van de alarmlichten werkt niet meer.
Bij een civiele series3 zit de automaat van de alarmlichten achter het paneeltje waar de dashbordmeters in zitten en is van hetzelfde type als de automaat voor de normale knipperlichten.
Erg handig om te weten als je ver van huis staat met een defecte knipperautomaat, hoewel je door de aansluitingen op de automaat met elkaar te verbinden de knipperlichten met de bedieningshandel handmatig kan laten knipperen.
Dennis B.
De voeding voor de normale knipperlichten lopen via het contactslot en de alarmlichten worden niet via het contactslot geschakeld.
Bij niet werkende alarmlichten zou dus de voeding onderbroken kunnen zijn of de knipperautomaat van de alarmlichten werkt niet meer.
Bij een civiele series3 zit de automaat van de alarmlichten achter het paneeltje waar de dashbordmeters in zitten en is van hetzelfde type als de automaat voor de normale knipperlichten.
Erg handig om te weten als je ver van huis staat met een defecte knipperautomaat, hoewel je door de aansluitingen op de automaat met elkaar te verbinden de knipperlichten met de bedieningshandel handmatig kan laten knipperen.
Dennis B.